Az Arte Galéria és Aukciósház március 25-i árverésén 60 százalékos elkelési arány mellett néhány nagyobb áremelkedésnek is tanúi lehettünk. Az egy éve elkezdődött folyamat – a magyar avantgárd és neoavantgárd fókuszba kerülése – tovább zajlik. Az árverésen Frey Krisztián tusrajza kelt el a legmagasabb áron, 130 ezer forintról indult, végül 500 ezer forinton ütötték le. Frey 1970-ben elhagyta az országot és Svájcba költözött, de előtte, 1968-ban és 1969-ben részt vett a magyar neoavantgárd seregszemléjén, az Iparterv-kiállításokon.
Az autodidakta művészre hatással volt az absztrakt expresszionizmus, főként Jackson Pollock és Willem de Kooning művészete. Képein az érzelmi-indulati töltésű ecsetírás, a gravitációnak engedelmeskedő lecsurgó festék figurális elemekkel és írásjelekkel párosul, a lélekállapotokat dinamikus vonalvezetéssel jeleníti meg. Később kutatta a zene és a matematika összefüggéseit, a hetvenes évek végétől komputerművészettel is foglalkozott. Maurer Dóra munkái iránt is nagy volt az érdeklődés, amire a tavalyi nemzetközi kiállítások is rásegítettek.
Az árverésen egy korai, 1965-ös szignált rézkarca szerepelt, a Dunánál / József Attila emlékezetére című lap 14 ezres kikiáltási ár mellett 48 ezer forintért kelt el. Hajas Tibor három grafikai lapja Vető János fotóival érte el a legnagyobb arányú áremelkedést, hétezerről kezdett, 130 ezer forintért vitte el valaki. Perneczky Géza nyolc szitanyomatot tartalmazó mappája nyolcezer forintról indult, 34 ezer lett a leütési ára. Galántai György az Artpool alapítója, a balatonboglári kápolnakiállítások szervezője volt, művei ritkán fordulnak elő aukción, most két hetvenes évek végi szitanyomatát árverezték, mellette Mészöly Miklós a SZETA szegényeket támogató aukcióján elmondott beszédével, e tételnek a 12 ezres kezdőára 26 ezer forintra módosult.
Az Ecseri piacon dolgozó kereskedők kezeiből került az árverésre egy elfeledett festőművész, a 20. század közepén működő Jármay Rényi Jolán hagyatékából származó, 63 egyedi rajzot tartalmazó összevont tétel. A Vaszary Jánoshoz hasonlító, ötletes, részletgazdag, a húszas-harmincas években divatos art deco stílusban készült rajzok felkeltették a figyelmet, 40 ezres kikiáltási áruk 200 ezer forintig emelkedett. A 12 éve elhunyt, életében Szentendrén alkotó Gy. Molnár István most egy hatvanas évekbeli, Major Jánossal közös rézkarca keltette fel a figyelmet, több mint dupla áron, 60 ezer forintért kelt el.
Az érmék közül minden egyes tételre akadt licitáló. Sikerük volt a plasztikáknak is, a legtöbbet a fiatalon elhunyt pécsi szobrász, Kígyós Sándor Hullámok című művéért adtak, 95 ezres kikiáltási árát 240 ezer forintig licitálták fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.