BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Extrém küldeményeket fuvaroz a Rail Cargo Hungaria

Rendkívüli fuvarozási feladatokat lát el az ősszel a Rail Cargo Hungaria: útépítéshez 44 méter hosszú hídelemeket, a vasúthálózat korszerűsítéséhez 120 méteres sínszálakat szállít, és a sínek gyártásához szükséges vasércet is rekordnehéz, 3800 tonna össztömegű szerelvényekkel juttatja el a kohókhoz.

Az M44-es autóút, miután kibővítik, az M5-ös autópályát köti majd össze Nagykőröstől kiindulva Békéscsabával és később a román határral. A kivitelezés a Kondoros–Tiszakürt, a Kecskemét–Lakitelek–Tiszakürt, valamint a Kondoros–Békéscsaba szakaszon történik. A hídelemeket fuvarozó irányvonatok 2017. ősz vége óta folyamatosan közlekednek, és a szállítás még hónapokig tart.

Az út fölött számos felüljáró ível át. A szükséges hídelemek egyenként 10-44 méter hosszúak, a legnagyobb gerendák tömege 50-60 tonna. A Rail Cargo Hungariának szeptember közepéig Dunaújvárosból Kunszentmártonba tizenkét, Csabacsűdre három, Pálmatér rakodóra négy, Szarvasra és Kondorosra pedig egy-egy irányvonat extrém méretű küldeményét kellett eljuttatnia.

A meghatározott időpontra történő érkezés kiemelten fontos, mert a hídgerendákat általában a kirakás után rögtön beépítik az építkezés helyszínén.

Fotó: RCH

A rendkívül látványos vasútszakmai fuvarfeladat egyúttal jelentős előkészületet és speciális megoldásokat igényel, hiszen egy hídelemet három szorosan összekapcsolt vasúti kocsi szállít.

A gerendát az egység két szélső kocsijára szerelt forgózsámoly, úgynevezett kaloda tartja, a középső, kéttengelyes kocsira a távtartás miatt van szükség. Egy irányvonat jellemzően 11 főrakományt továbbít, a védőkocsikkal együtt 33 kocsit vonatonként. Mivel a hídelemek súlypontja magasan helyezkedik el, könnyen billennek, ezért különleges megoldással kell rögzíteni őket.

Még szokatlanabb megoldásokra van szükség a 120 méter hosszú sínek továbbításához. Ezeket az RCH a 40a szakaszon, azaz a Budapest és Százhalombatta közötti, valamint a 80a vágány Rákos és Hatvan közötti részén folyó pályafelújításhoz juttatja el. A sínek hegesztés nélküli, prémiumminőségű termékek az ausztriai Voestalpine gyárában, Európa legnagyobb sínhengerművében készültek. A rendkívüli küldeményeket előreláthatóan 2021 végéig továbbítja a magyarországi pályaépítésekhez a társaság.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.