BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felkészülten várja riválisait a Netflix

Egyelőre a befektetők és a nézők is profitálnak a streamszolgáltatók egyre erősödő versenyéből, amelyben új fejezetet nyit a Disney+ tavaszi európai hadjárata.

A Netflix a fő sorokon túlszárnyalta ugyan az elemzői várakozásokat a negyedik negyedévről szóló gyorsjelentésében, ám a piac által leginkább figyelt mutatóval, az észak-amerikai előfizetői tábor bővülési tempójával csalódást okozott. A profittermelés szempontjából meghatározó adat 548 ezres pluszt mutatott, szemben az elemzők által várt 589 ezerrel. Igaz, a Netflix mára kiköszörülte a csorbát, amelyet az amerikai előfizetésekben tapasztalt nyári, 123 ezres visszaesés ejtett, ilyen a cég életében korábban nem fordult elő. A hazai piacról származik stabilan a forgalom fele,

az egy előfizetőre eső bevétel a negyedik negyedévben 13,22 dollár volt.

Ez 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, és ez a tempó jócskán kilóg a Netflix többi szolgáltatási régiójában mért mínusz 1-től 9 százalékig terjedő sávból. Igaz, a nemzetközi terepen terjeszkedő Netflixnek az árpolitikáját is a piacszerzés szolgálatába kell állítania, és esetében is fontosabb az előfizetők magához láncolása, mint az azonnali profitszerzés. Az utóbbiban globálisan is jeleskedik a streampiac éllovasa, amely a decemberrel zárult három hónapban 587 millió dollár adózott profitot termelt. Ez több mint a négyszerese az egy évvel korábbinak, és egy részvényre vetítve (EPS) 1,30 dollárt tesz ki a bázisidőszak 30 centjéhez képest.

Fotó: Pascal Le Segretain/Getty Images

A Netflixre a konkurencia előretörése miatt nehéz év vár, ennek megfelelően konzervatívabb célkitűzéseket fogalmazott meg: a folyó negyedévre például globálisan plusz 7 millió előfizetővel számol, miközben a Wall Street 8,82 milliót vár. Azaz amit az év végén nyertek, azt vissza is adják, hiszen – átlépve a 7,17 milliós elemzői várakozáson – a negyedik negyedévben 8,83 milliós növekményt értek el.

Reed Hastings vezérigazgató friss előrejelzésében 1,66 dolláros negyedéves EPS-t és 5,73 milliárdos bevételt jelölt meg, az előbbi 46 centtel, az utóbbi 30 millió dollárral jobb a konszenzusnál. A Netflix tartalomkészítésre 15 milliárd dollárt költött tavaly, az idei büdzsé ennél csak nagyobb lehet. Elsősorban a nem angol nyelvterületek, például Ázsia és Latin-Amerika számára készítenek egyre több előfizető-vonzó sorozatot. Ezzel párhuzamosan nő a cég hosszú távú adóssága is, 14,76 milliárd dollárral nyitották az évet.

Az Egyesült Államokban tavaly novemberben debütált stream­szolgáltatásával a Disney+ és az Apple TV+.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.