A Netflix a fő sorokon túlszárnyalta ugyan az elemzői várakozásokat a negyedik negyedévről szóló gyorsjelentésében, ám a piac által leginkább figyelt mutatóval, az észak-amerikai előfizetői tábor bővülési tempójával csalódást okozott. A profittermelés szempontjából meghatározó adat 548 ezres pluszt mutatott, szemben az elemzők által várt 589 ezerrel. Igaz, a Netflix mára kiköszörülte a csorbát, amelyet az amerikai előfizetésekben tapasztalt nyári, 123 ezres visszaesés ejtett, ilyen a cég életében korábban nem fordult elő. A hazai piacról származik stabilan a forgalom fele,
az egy előfizetőre eső bevétel a negyedik negyedévben 13,22 dollár volt.
Ez 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit, és ez a tempó jócskán kilóg a Netflix többi szolgáltatási régiójában mért mínusz 1-től 9 százalékig terjedő sávból. Igaz, a nemzetközi terepen terjeszkedő Netflixnek az árpolitikáját is a piacszerzés szolgálatába kell állítania, és esetében is fontosabb az előfizetők magához láncolása, mint az azonnali profitszerzés. Az utóbbiban globálisan is jeleskedik a streampiac éllovasa, amely a decemberrel zárult három hónapban 587 millió dollár adózott profitot termelt. Ez több mint a négyszerese az egy évvel korábbinak, és egy részvényre vetítve (EPS) 1,30 dollárt tesz ki a bázisidőszak 30 centjéhez képest.
A Netflixre a konkurencia előretörése miatt nehéz év vár, ennek megfelelően konzervatívabb célkitűzéseket fogalmazott meg: a folyó negyedévre például globálisan plusz 7 millió előfizetővel számol, miközben a Wall Street 8,82 milliót vár. Azaz amit az év végén nyertek, azt vissza is adják, hiszen – átlépve a 7,17 milliós elemzői várakozáson – a negyedik negyedévben 8,83 milliós növekményt értek el.
Reed Hastings vezérigazgató friss előrejelzésében 1,66 dolláros negyedéves EPS-t és 5,73 milliárdos bevételt jelölt meg, az előbbi 46 centtel, az utóbbi 30 millió dollárral jobb a konszenzusnál. A Netflix tartalomkészítésre 15 milliárd dollárt költött tavaly, az idei büdzsé ennél csak nagyobb lehet. Elsősorban a nem angol nyelvterületek, például Ázsia és Latin-Amerika számára készítenek egyre több előfizető-vonzó sorozatot. Ezzel párhuzamosan nő a cég hosszú távú adóssága is, 14,76 milliárd dollárral nyitották az évet.
Az Egyesült Államokban tavaly novemberben debütált streamszolgáltatásával a Disney+ és az Apple TV+.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.