Mintegy kétmilliárd fontért fejlesztené sportautógyártó-részlegét a Lotus. A brit autógyártó közölte, hogy a fejlesztéshez szükséges forrást az anyavállalatok, a kínai Geely és a malajziai Etika Automotive biztosítják. Ennek köszönhetően a jelenlegi évi 1500-ről több tízezer autóra növelhetik a gyártási kapacitást.
A tervek között szerepel egy új Lotus-gyár létesítése a kínai Vuhan városában.
A Lotus júliusban tervezi piacra dobni utolsó belsőégésű motorral működő sportautó-modelljét, az Emirát.
A márka sportautói 45 ezer és 100 000 font közötti áron mozognak. Ebből az árkategóriából a tervek szerint a beruházás után sem mozdulnak el.
Egy új korszak kezdődik számunkra. Az elérhető árkategória mellett jelentős minőségbeli javulást viszünk véghez
– mondta a Reutersnek Matt Windle ügyvezető igazgató.
A Lotus 2028-ban ünnepli majd fennállása 80. évfordulóját, a gyártó ekkora szeretne átállni teljes mértékben az elektromos autók gyártására – bár ez függhet legújabb modelljük, az Emira népszerűségétől.
De még ebben az évtizedben teljes átállunk az elektromos meghajtású autók gyártására
– tette hozzá Windle.
A tervek szerint az első elektromos Lotus 2028-ban gördül majd le a gyártósorról. Az időzítés nagyban függ attól, hogyan tudják optimalizálni az autó súlyát, az akkumulátorok ugyanis nagyon nehezek. Több prémium autógyártó – például a McLaren – küzd azzal, hogyan csökkentse az autók súlyát anélkül, hogy a sportkocsik veszítenének teljesítményükből.
Az Evija, a Lotus első tisztán elektromos meghajtású autójának gyártása az év végén kezdődik meg. A szériából 130 gyártanak majd, darabja pedig mintegy kétmillió fontot (837 millió forintot) kóstál majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.