Április eleje óta érhető el a piacon a ProdHost vállalatirányítási rendszere, s az első hetek tapasztalatai szerint az érdeklődők 40 százaléka az élelmiszergyártás, 15-20 százaléka pedig a műanyagipar területéről érkezik – mondta a Világgazdaságnak Gulyás Szabolcs, a startup társalapítója és -tulajdonosa. Kifejtette, hogy főként az ötven fő feletti termelő-gyártó vállalkozások keresik velük az együttműködést, legalább 500-600 millió forintos éves árbevétellel, de van köztük tízmilliárd forint feletti forgalmat lebonyolító cég is. Arra is építenek, hogy a 2021–2027-es uniós ciklus első, májusra várható pályázatainál informatikai fejlesztést kell majd társítani a gépbeszerzés mellé, ami ugyancsak mellettük szólhat.
Az ERP-piacra lépő induló vállalkozásban Gulyás Szabolcs menedzsmentoldalon viszi az ügyvezetést, a marketinget és a salest, míg ikertestvére, György a technológiai háttérért és a munkaszervezésért felel.
Fontos előzménye a ProdHost létrehozásának, hogy a fivérek bő húsz éven át különféle ERP-rendszereket értékesítettek és vezettek be, de azt tapasztalták, hogy ami jó minőségű, sokoldalú, az elképesztően drága is. Példaként felhozták, hogy egy 200-250 millió forintos éves forgalmat lebonyolító kisvállalkozás nem fog több tízmilliót vállalatirányítási rendszerre költeni.
Ha viszont havi díjas rendszerben, kevesebb mint százezer forintért elérhet egy felhőalapú szolgáltatást, amihez nem kell se szerver, se tanácsadó, és ő maga könnyedén tudja kezelni, akkor talán már meggyőzhető.
A ProdHost még 2019 augusztusában, a Solus Capital Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-n keresztül jutott 200 millió forintos tőkebefektetéshez, a cél az, hogy az idén bőven százmillió forint feletti belföldi értékesítést érjen el, és ebbe a nagyságrendbe kerüljön a várhatóan a harmadik negyedévben induló export árbevétele is.
A 2021-re kitűzött 200-250 milliós forgalom az első lépcsőfok, a következő két évben a magasabb bázison is dupláznánk, azaz a jövő évi 500 millió forintos tervet 2023-ban az egymilliárdos mérföldkő elérése követheti
– mondta Gulyás Szabolcs, hozzátéve, hogy a következő nagy ugrás, a kétmilliárd forintos szint akár már 2025-ben elérkezhet számításaik szerint.
A Gulyás ikrek úgy látják, ágazattól függetlenül közös a termelővállalatok többségében, hogy alapanyagot szereznek be, azt hozzáadott értékkel átalakítják, becsomagolják, majd elszállítják.
A vállalatirányítás szempontjából majdnem mindegy, hogy alumínium alkatrész vagy puffasztott rizs a termék, a rendszer úgyis a legapróbb részletekig személyre szabható a törzsadatok, kereskedelem, készletgazdálkodás, gyártástechnológia, gyártás és a pénzügy modul segítségével.
Gulyás György példája szerint a ProdHost működése azon az analógián alapul, ahogyan egy üzemvezető is gondolkodik.
Fontos tudni, melyik dolgozó éppen mivel foglalkozik, mit kell beszerezni, milyen sorrendben szolgáljuk ki a vevői megrendeléseket
– magyarázta.
Számításaik szerint az organikus növekedés velejárója, hogy hamar túlsúlyba kerüljenek a külpiacokon realizált bevételek, első körben Lengyelországra, Csehországra és Németországra koncentrálnak majd. Ha pedig ezekben az országokban már megvetették a lábukat, úgy látják, hogy újabb tőkebevonással később akár Észak-Amerika vagy az arab térség is szóba jöhet. Az állományt is bővíteni kell, főként a support és tanácsadói oldalon. Egyelőre 14-en vannak, de az év végére húszra növelnék a munkatársak számát, a nemzetközi terjeszkedés pedig további öt-tíz főt kíván évente.
A ProdHost emellett máris útjára indít egy spin-off céget, amellyel – ipar 4.0-s megoldásokat alkalmazva – az adatvezérelt termelésirányítást emelnék újabb szintre. Ehhez a projekthez – ugyancsak a Solus Capital révén – 325 millió forint tőkét vonnának be . Már a befektetés részleteiről tárgyalnak, és a nyár közepére várhatóan le is zárul a tőkebevonás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.