A Netflix, a streaming királya 208 millió előfizetőt számlál világszerte. A feltörekvő pozíció most azonban megtörni látszik a médiacégek negyedéves eredményeinek közlése szerint – írja a Financial Times.
A Disney, az HBO és a ViacomCBS is lehagyták a sorban a Netflixet az idei év első három hónapjában.
A Netflix részvényei 10 százalékot veszítettek.
A befektetők sem nézik ezt jó szemmel, mert attól tartanak, hogy
milliárdokat kell majd invesztálniuk új műsorokra, hogy bevonzzák a nézőket.
Az egyik részvényelemző a pandémia alatt nyújtott lenyűgöző produktumról úgy véli, hogy akkor éppen rásütött a nap az online szórakoztatóiparra, de ez még nem elég, továbbra is jól kell teljesíteni.
Az elmúlt hónapokban kevesebb, mint négy millió új előfizetőt sikerült a táborukban tudniuk.
Ezzel szemben a Disney Plus kilenc millió, a ViacomCBS hat millió, míg az HBO közel három millió amerikai előfizetőt regisztrált a streaming szolgáltatásához.
Még a legnagyobb piacokon, az Egyesült Államokban és Kanadában is mindössze 450 ezer felhasználó regisztrált.
Reed Hastings, a Netflix társalapítója szerint még helyrehozható a lemaradás a versenyben és újra növekedési fázisba léphetnek.
Fejlődésnek számít például, hogy a vállalatnak már nincs szüksége hitelre a programozási költségek fedezésére, valamint áprilisban
öt milliárd dolláros részvény-visszavásárlási tervet hirdettek meg.
A Netflix vezetői azt ígérik: az év második felére újra fellendül a növekedés.
Sokat várnak a lengyel–amerikai–magyar fantasy-dráma, a Vaják második évadától is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.