Az első fél évet 20 százalék feletti növekedéssel zárta az Unilever Magyarország irányítása alá tartozó Magyar–Adria országcsoport a jégkrémpiacon, ez európai szinten is kimagasló ütem – mondta a VG-nek Brodár Szilvia, az Unilever Magyarország, Adria, Csehország és Szlovákia jégkrémüzetág-vezetője. Hozzátette, a magyarországi jégkrémforgalom már tavaly kompenzálni tudta a 2020-as járvány miatti veszteséget.
Az idei első fél év nagy növekedésének fő okai között szerepel a jégkrémpiac szempontjából kedvezőnek számító időjárás, és kulcsszerepet játszik a vállalat veszprémi jégkrémüzeme, ahol idén mintegy 9 százalékkal gyártanak több jégkrémet a tavalyinál, hatékonyabb termelés és versenyképesebb költségszerkezet mellett.
A veszprémi gyár mintegy 25 millió eurós beruházással újul meg azért, hogy támogathassa a Magnum márka folyamatos előretörését az európai piacon.
A beruházás részeként már elkészült a gyártócsarnok 3400 négyzetméteres bővítése, 2022 novemberében pedig elindul az új Magnum-gyártósor, amely akár 720 darab jégkrémet is legyárthat percenként.
Az Unilevernek a családi dobozos szegmensben a legerősebb a piaci poziciója, megközelíti az 50 százalékot. Ezt követi az impulzus és a multipack formátum. A szegmenseket tekintve már évek óta a multipack a legdinamikusabban növekvő kiszerelés, de az idei évben szinte valamennyi termékformátum forgalma növekszik.
„Egyre nagyobb az igény a vegán termékek iránt, a vegán Magnum és Carte d’Or, valamint az egyéb tejmentes termékeink forgalma dinamikusan nő, új fogyasztókat megnyerve a kategóriának, ezért erre a trendre a jövőben is építeni fogunk. Az idei év egyik legnagyobb meglepetése a hozzáadott cukrot nem tartalmazó Magnum multipack sikere volt. Tudjuk, hogy a jégkrém továbbra is az ízről és a mindennapi kényeztetésről szól, de az egészségtudatos fogyasztókról sem szabad megfeledkeznünk” – emelte ki Brodár Szilvia.
Az alapanyagok drágulása más élelmiszer-kategóriákhoz hasonlóan az Unilever minden várakozását felülmúlta, ráadásul hónapról hónapra érkeztek az új, kedvezőtlen hírek. Ez azt eredményezte, hogy a vállalat kénytelen volt a szezon közepén is árat emelni. A mintegy 15 százalékos áremelés már részben fedezi az extra költségeket. A vállalat a tájékoztatása szerint természetesen
más módokon is igyekszik a többletköltségeket kompenzálni, például a gyártási hatékonyság növelésével, a selejtarány további csökkentésével vagy a felhasznált csomagolóanyag-mix változtatásával.
Az energiaárak drasztikus növekedése is nagyon kedvezőtlenül érinti a jégkrémpiacot, hiszen egyszerre nőttek a gyártás, a fagyasztva raktározás, a szállítás, valamint a forgalmazó partnereknél kihelyezett fagyasztóládák üzemeltetésének költségei. A koncessziós disztribútor- és vevőpartnerek számára is fontos a termékek árának emeléséből származó többletbevétel, mert ebből tudják fedezni az energiaárak növekedéséből adódó többletköltségeiket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.