A magyar közönség 2022-ben a legtöbbször Azahriah és Desh Pullup című számát hallgatta a Spotifyon, amely csaknem 6,5 millió lejátszást jelent. Ugyanezen a zenei streamingszolgáltatón a világ legnépszerűbb dalának Harry Styles As It Was című dala tekinthető, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le a platformon tavaly – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb jelentéséből.
A Spotify és a YouTube heti gyakorisággal hozza nyilvánosságra az adatait mind globális, mind országos szinten. Hivatalos éves toplista hiányában az NMHH a publikus adatokra támaszkodva készítette el az éves eredményeket, összeszámolva a teljes év során felgyülemlett hallgatottságot, nézettséget.
A Spotify 2022-ben 488 millió felhasználóval és 205 millió előfizetővel büszkélkedhetett. Éves szinten 433 millióan jelentkeztek be, ebből 188 millió felhasználó előfizető is. Napi szinten a felhasználók 44 százaléka lép be az oldalra. A közönség 26 százaléka 24 év alatti. A legtöbb időt napi szinten az észak-amerikaiak töltik a platformon (140 perc), majd az afrikai és közel-keleti régióban élők (124 perc) következnek a sorban. Az európaiak a sor végén kullognak (99 perc).
A legtöbbet játszott előadó a Spotify világranglistája szerint Bad Bunny volt. A név egy 28 éves férfit rejt, akinek a dalait az év során több mint ötmilliárdszor streamelték. A második helyezett Harry Stylest másfél, a harmadik helyen álló Taylor Swiftet pedig 2,3 milliárddal kevesebbszer hallgatták, mint Bunnyt.
A Spotify adatai alapján a világ legnépszerűbb zeneszáma Harry Styles 2022. április 1-jén debütáló As It Was című műve lett, amit több mint 1,7 milliárdszor játszottak le.
Az angol énekes – aki nem rokona a magyar labdarúgó-válogatottban szereplő Callum Stylesnak – a hazai hallgatók körében is népszerű volt 2022-ben itthon a nyolcadik helyen zárt. A magyarországi ranglista élén két hazai fiatal, Azahriah és Desh végzett.
A Pullup című szerzeményüket 2022-ben csaknem hat és fél milliószor játszották le.
Külön érdekesség, hogy több mint három éve, 160 hete folyamatosan a magyar top 200-ban található Dzsúdló és Lil Frakk Lej című műve, amelyet csak 2022-ben 3,8 milliószor streameltek.
A YouTube a Facebook után a világ második leglátogatottabb weboldala, több mint 65 ezer nyilvános csatornával és évente 2,6 milliárd felhasználóval büszkélkedhet, illetve 80 millió előfizetője van.
2021-ben a legmagasabb nézettséget elérő zeneszám 1,7 milliárdos megtekintést ért el, 2022-ben ez a szám 1,33 milliárdra csökkent. Az oldal slágerlistáira nagy hatással volt India a maga 1,4 milliárdos népességével. Nem véletlen, hogy a világ húsz legtöbbször megtekintett előadója közül 11 indiai. Figyelemre méltó, hogy hárman a 3,2 milliós népességű USA társult államából, Puerto Ricóból származnak. A kalkuttai Alka Yagnikot 18 milliárdszor látta a föld 7,9 milliárd lakosa. Rajta kívül Bad Bunnynak és a Blackpinknek sikerült első helyezést elérnie az év során legalább egy hét erejéig.
Váratlan fordulat Azahriah arénabeli rekordjának ügyében – G.w.M is elmondta a véleményétMégsem Azahriah minden idők legfiatalabb előadója, aki megtöltötte a budapesti sportarénát. Eközben a vele szópárbajt vívó G.w.M az Instagramon azt írta, sokan összekeverik a határozottságot a gizdasággal. |
A magyar közönség elsősorban a magyar előadókra kíváncsi a YouTube-on. Akárcsak 2021-ben, ezúttal is húszból mindössze egyetlen volt a külföldi, az amerikai Eminem. Sokkal nagyobb mozgások jellemzik a hazai toplistát, mint a globálist. Egy-egy új sláger pár nap alatt sokmilliós nézettséget hoz, de a folyton érkező újdonságok leszorítják egymást a dobogóról.
A legnézettebb a magyarok körében 2022-ben a 21 éves Azahriah volt.
A rádiós top 20-ból hárman vannak jelen a YouTube-os top20-ban: a Halott Pénz (rádiós 2.), a Follow The Flow (4.) és a Bagossy Brothers Company (10.). A 2022-ben 122 milliószor megtekintett Azahriáh-t 6774-szer hallhattuk a rádiókban ugyanebben az évben, ezzel a 85. helyezést érte el. Olyan nincs közöttük, akit egyszer sem szerkesztettek volna a rádiók műsoraiba.
A magyarok jelentős csoportja (főleg a fiatalok) távol maradnak a rádiók lineáris adásaitól. A Spotify, a YouTube és megannyi online tartalomszolgáltató platformján saját maguk látják el a műsorszerkesztők szerepét, amelyben a hosszú éveken át fejlszetett algoritmusok segítik őket.
A zenei streamingplatform legsikeresebbjei közül egyetlen zenekar sem került be a rádiós top 20-ba. Ezzel ellentétben Ákos, a Bagossy Brothers Company, a Bon Bon, Caramel, a Follow The Flow, Győrfi Albert, a Halott Pénz, a Honeybeast, a Hooligans, az Irie Maffia, a Kowalsky Meg A Vega, a Magna Cum Laude, a Margaret Island, a New Level Empire, a Republic, Rúzsa Magdi, a Soulwave, Szakács Gergő és a Wellhello mind olyan, aki, illetve amely a rádiós top 20-ban végzett, a Spotifyon azonban minimális sikereket értek el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.