Az idei év legnagyobb kasszasiker filmje egyértelműen Greta Gerwig Barbie-ja. A Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült alkotás az most kezdi majd a hatodik hétvégéjét a mozikban, a megjelenése óta pedig szinte folyamatosan a nézettségi listák élén foglalt helyet. Az ötödik hétvégén sikerült a DC berkeiből érkező Kék Bogárnak letaszítani a trónról, de a Barbie még így is rendkívül magas számokat produkált.
A Barbie az Egyesült Államokban 572 millió dollárt kalapozott össze, globális szinten pedig már 1,3 milliárd dollár felett jár a box office bevétele.
Ezzel 2023 legnézettebb mozifilmje lett, a The Super Mario Bros. Movie letaszítva a trónról – írta meg a Variety.
A film július 20-án debütált a filmszínházakban, egyszerre Christopher Nolan Oppenheimer című filmjével. Nolan esetében mindenki tudta, hogy egy igazi látványfilmről lesz szó, amit mindenképpen IMAX-ben kell nézni, így a Barbie készítői nem is próbáltak ezen a fronton harcba szállni az atombomba megalkotójával. Ez viszont azt is jelentette, hogy Greta Gerwig és stábja lemondtak az IMAX-vetítésekért járó magasabb jegyárakról, bár a Barbie sikerét látva az ember azt gondolhatja, hogy nem fáj emiatt a fejük.
Legalábbis gondolhatná, mivel most, hogy az Oppenheimer lecsengett a vetítőtermekben, a Warner Bros. közölte, hogy IMAX verzióban ismét műsorra tűzik a Barbie-t. A filmet ebben a kiadásban szeptember 22-től egy hétig lehet majd megnézni az amerikai mozikban.
Egy hónap után taszították le a mozik trónjáról a Barbie-t, a Warner mégsem lehet teljesen boldogMindenki sikert várt Greta Gerwig Barbie-filmjétől, de arra talán senki nem számított, hogy a film így letarolja a világot. A Margot Robbie főszereplésével készült alkotást a kritikusok és a közönség is imádta, végül pedig az első olyan milliárdos bevételt hozó film lett, amelyet nő rendezett. Egy hónap kellett hozzá, hogy a Barbie lekerüljön a jegyeladási listák éléről, az első helyet pedig a Warner egy másik filmje foglalta el. |
Ráadásul a készítők nem érték be csak az IMAX kiadással. A Warner Bros. amerikai disztribúció elnöke és Andrew Cripps, a nemzetközi forgalmazás elnöke közölte, hogy az IMAX kiadás eddig nem látott stáblistás jelenetekkel is bővül.
A Barbie-t nagy képernyőre készítettük, szóval izgalmas, hogy az IMAX-ben, a legnagyobb képernyőn is megnézhetik az emberek
– mondta a rendező, Greta Gerwig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.