A Barbie babák idén lesznek 65 évesek és egyelőre semmi jelét nem mutatja a márka, hogy veszítene a népszerűségéből. A Barbie nagy nyomot hagyott a játékiparon, illetve generációk nőttek fel a babákkal játszva.
Az eredetileg női szépségideálként megalkotott, majd az önmegvalósító nőt ábrázolni próbáló játék rengeteg vitát váltott ki az elmúlt évtizedekben – írta meg a Reuters. A feministák azzal vádolják a játékot gyártó Mattelt, hogy a Barbie babák irreális képet festenek a kislányok elé arról, hogy mit jelent nőnek lenni, miközben a cég szerint pont azt reprezentálják a franchise-zal, hogy a nők bármit elérhetnek, amit csak szeretnének. Erre utal, hogy az évek során a különböző babák több mint 250 különböző szakmában lettek ábrázolva.
Az eredeti Barbie egy szőke hajú, irreálisan karcsú testalkatú, fekete-fehér fürdőruhás baba volt, amit a megálmodója, Ruth Handler a lányáról, Barbaráról nevezett el még 1959-ben. Azóta természetesen megszámlálhatatlan formában és külsővel jelentek meg Barbie babák.
Összesen 35 bőrtónusban kerültek a boltok polcaira Barbie-k, 9 testalkattal, 97 hajviselettel és még nemi szempontból semleges figurát is kiadott a gyártó.
A 2023-ban mozikba került Barbie-film új lendületet adott a márkának. Greta Gerwig alkotása a tavalyi év legjövedelmezőbb filmje lett, ráadásul a nézők mellett a kritikusok is szerették a filmet, amit a 8 Oscar-jelölés is bizonyít. Margot Robbie és Ryan Gosling játéka új mélységet adott a klasszikus játéknak.
Barbie-babákra és Legokra vágyik a legtöbb magyar gyerekMinden eddiginél nagyobb igény volt az akciós időszakokra, és egyre többen választják a nagy márkák helyettesítő termékeit – összegezte a tavalyi tapasztalatokat a Regio Játék, amely a 110 milliárd forintos magyar játékpiacnak csaknem a 20 százalékát fedi le. A sok bizonytalanság ellenére tavaly tovább nőtt a játékkereskedő cég forgalma, de eltolódott a főszezon, a karácsony előtti tíz napban van a csúcsforgalom. A Barbie-film megdobta a keresletet, és a Gabi babaháza játékkör is tarolt a népszerű sorozat hatására, miközben a legójátékok sem mentek ki a divatból. |
Bár a Barbie babák második virágzásukat élik, a feminista közösség így is elutasító a magában hordozott értékekkel és üzenettel szemben.
Annyira hálás vagyok, hogy nem Barbie-val nőttem fel. Ez a játék olyan elvárásokat támaszt a kislányok elé, amiket nem tudnak és sokszor nem is akarnak megvalósítani
– mondta Gloria Steinem nőjogi aktivista.
A Mattel közölte, hogy tisztában van a Barbie babákkal szemben fennálló aggályokkal, ezért folyamatosan igyekeznek új, sokoldalú darabokat hozzáadni a kollekcióhoz. Így születhetett meg a kerekes székes Barbie, vagy a Down-szindrómás Barbie.
Rendkívül fontos, hogy az új babák tervezésekor figyelembe vegyük minden közösség igényeit és véleményét
– mondta a Mattel Barbie Design alelnöke, Kim Culmone. Hozzátette, hogy a márka felé táplált tiszteletből a mai napig kézzel festik a Barbie-k arcát, valamint a ruhák elkészítéséhez ugyanazokat a varrógépeket használják, mint az 1959-es első sorozatnál. Emellett természetesen használják a fejlett 3D nyomtatókat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.