Pár éve a streamingplatformok még azzal az ígérettel csábították az előfizetőket, hogy a pénzükért cserébe hirdetések és reklámok nélkül élvezhetik a végtelennek tűnő filmes és sorozatos könyvtárakat. A kora streamingkampányok (mint például, amikor a Netflix elterjedt) azt terjesztették, hogy a regisztrációval és az akkor még nevetséges előfizetési árakkal maguk mögött hagyhatják az idegesítő reklámok világát. Tíz évvel később ez már csak álomnak tűnik: az előfizetések drágultak, a reklámok pedig megtalálták útjukat a streaming világába is.
A Netflix elindította a streamingőrületet, melyet sorra követett
és még sokan mások, a reklámmentesség viszont nem tartott sokáig. A Netflix még 2022-ben jelentette be a reklámokkal teletűzdelt előfizetését, példáját pedig nem sokkal később a Disney+ is követte, a SkyShowtime pedig idén április végén vezette be hazánkban is ezt az előfizetési modellt.
Fontos megjegyezni, hogy itthon sem a Netflix, sem pedig a Disney+ vagy a Max hirdetéses előfizetése nem érhető el.
A reklámokkal rendelkező előfizetések esetében általánosan 30 és 60 másodperces hirdetésszünetekkel lehet számolni, cserébe viszont valamivel olcsóbbak ezek a csomagok, ám a folyamatosan növekvő árak tekintetében lassan elenyésző lesz a különbség – írja a The New York Times.
Az Apple dollármilliárdokat költ filmekre, mégsem nézi őket senkiAz elmúlt években az Apple megpróbált felzárkózni a streaming világában, de egyelőre nem sikerült kiemelkedő számokat produkálnia. Kritikailag elismert tartalmait nagyon kevesen nézik, az Apple viszont ontja a pénzt az újabb filmek és sorozatok gyártásába. Ez hosszú távon nem lesz jövedelmező. |
Az amerikai műsorvezető, Seth Meyers a hónapban felidézte, hogy korábban valóban minden streamingplatform azzal érvelt, hogy elhozzák a reklámok nélküli világot, most pedig „A sógun minden epizódját megszakítja a »Whopper, Whopper, Double Whopper!«” – mondta a műsorvezető.
Az elmúlt évtized arról szólt, hogy a különböző streamingszolgáltatások a nézettségi rekordokért versenyeztek és az előfizetők számát tartották a legfontosabbnak.
Egy probléma adódott csak: a profit vagy legalábbis annak a hiánya.
A fenntartó cégek ugyanis elkezdtek kivérezni a felhalmozott, drága tartalmak miatt, melyeknek a beszerzési vagy gyártási költségeit már nem hozták vissza az előfizetések. Gondolhatnánk, hogy nincs megfelelőbb cég egy streamingplatform elindítására, mint a Disney, viszont, ami hibát el lehetett követni, azt mind elkövették. A sorozatos rossz döntések miatt a megkésve elindított streamingszolgáltatás amilyen gyorsan fellendült, olyan hamar húzta a mélybe az egész céget.
A különböző szolgáltatók elkezdtek csomagokat kínálni és hosszabb, régebbi közönségkedvenc sorozatokat felvásárolni, hogy minél kevesebben nyomjanak a „leiratkozás” gombra. A bevétel növelése érdekében pedig felkarolták a reklámokat. Ahogy már említve volt, a reklámokkal megtűzdelt csomag csak egy opció:
a klasszikus ajánlatok még mindig léteznek, csak az elmúlt években lassan annyiszor emelkedett az áruk, hogy már meg sem lehet számolni.
Arról pedig szó sincs, hogy a szolgáltatók törölnék a reklámmentes csomagokat, a folyamatos áremelés miatt viszont egyre több előfizető hagy fel az online film és sorozatok nézésével. Az viszont nem kizárt, hogy a jövőben több reklámokkal megtűzdelt csomag érkezhet, melyekben a reklámok mennyisége és szintén a minőség lesz a különbség. Ehhez viszont megfelelő ár-érték arányt kell találni, különben az előfizetőknek hamar elegük lesz.
A hazánkban legújabban elindult streamingszolgáltatás a Max, mely az HBO Maxot váltotta fel május 21-én. A Max legnagyobb újdonsága, hogy már elérhetővé teszi a Discovery tartalmait is, valamint a nyári olimpiát is itt nézhetjük majd plusz költségek nélkül, ugyanis a Maxon elérhető egy kiegészítő sportcsomag is, ez viszont nem fog kelleni az olimpia nézéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.