Az eredeti, 1877-ben átadott hidat már az 1900-as évek elején át kellett építeni. 1913-ban adták át a forgalomnak a második, kétvágányos, vonóvasas szerkezetet, amely azonban a második világháborúban megsemmisült. Az újjáépítés nem is tudott azonnal megindulni, 1944-45 között előbb ideiglenes szerkezeteket építettek a forgalom számára, majd 1946-ban adták át az egyvágányú, félállandó jellegű, úgynevezett „K”-hidat, ezt követően pedig 1948-ban és 1953-ban készültek el két vágánnyal azok az állandó hídszerkezetek, amelyek napjainkig szolgálták a vasúti forgalmat.
A híd mostanra a régi felszerkezetek elbontásával, majd azok újra cserélésével úgy állt össze, mint egy óriási puzzle, melyben egy híd 6 egységből épült meg. 2022. május 4-én emelték be az utolsóként megépített, déli szerkezet zárótagját, mellyel a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik új szerkezete is elkészült. A vasútépítési munkákat és a sikeres próbaterheléseket követően pedig elérkezett a történelmi pillanat: a Duna felett itt ma már három vasúti vágány ível át.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd a Déli Körvasút fejlesztésének része, annak első üteme. jelentősége így az egyre növekvő agglomeráció és Budapest közötti vasúti közlekedés versenyképességének növelésében rejlik. A három vágány nagyobb járatsűrűséget tesz majd lehetővé, mely több százezer ember életére és – az általa kiváltott közúti forgalom révén – a környezetre is pozitív hatással lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.