A Siemens Mobility támogatja a kibocsátásmentes személy- és teherszállítást. Technológiai vezető szerepünk van a vasúti ágazaton belül, digitális, energiahatékony termékeket és alternatív hajtásrendszereket szállítunk. Csak hogy néhány példát említsek a kínálatunkból: a vasútautomatizálás terén az általunk szállított felhőalapú digitális biztosítóberendezések és automatikus járművezérlés alkalmazásával az üzemeltető több vonatot tud közlekedtetni ugyanazon a hálózaton, fenntarthatóbb, pontosabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtva az utazóközönség, illetve ügyfelei számára. A digitális vasúti karbantartási és üzemeltetési rendszereinknek köszönhetően közel 100%-os a rendelkezésre állás, a flotta hatékonyabb preventív karbantartása révén javul a gazdaságosság, valamint csökken a károsanyag-kibocsátás. A gördülőállományunkat illetően kiemelném a Mireo regionális és ingavonatainkat, amelyek 25%-kal kevesebb energiát fogyasztanak a korábbi modellekhez képest és akkumulátoros (Mireo Plus B) és hidrogénüzemű (Mireo Plus H) hajtással is elérhetőek.
Hány Mireo Plus H vonat került már forgalomba?
A H2goesRail támogatási projekt keretében most helyezzük üzembe, és engedélyeztetjük első Mireo Plus H hidrogénüzemű vonatunkat. Az első sikeres próbautat idén továbbiak követik a Deutsche Bahn együttműködésével, majd 2024 elején a Tübingen-Pforzheim vonalszakaszon kerül sor a vonat rendes utasforgalmi üzemére. Emellett 2024 elején egy további Mireo Plus H vonat kerül forgalomba a bajorországi regionális vasútnál. Továbbá 2022 elején a világ egyik első hidrogénmotorvonatokra kiírt nyilvános pályázatán a Niederbarnimer Eisenbahn (NEB) a Siemens Mobilityt bízta meg, hogy hét, kétkocsis Mireo Plus H vonatot szállítson a Berlin-Brandenburg nagyvárosi régióba. A flottát 2024 őszén szállítjuk, és decemberben áll forgalomba a Heidekrautbahn hálózatán.
Miben látja a hidrogénvonat legfőbb előnyét?
Az új Mireo Plus H egy modern járműcsaládon alapul: A Siemens Mobility a „Mireo R” villamos motorvonatot vette alapul, és alakította át hidrogén hajtásúra úgy, hogy megtartotta annak pozitív tulajdonságait, mint például a könnyű szerkezetét, a bevált részrendszereket, a kiemelkedő energiatakarékosságot, alacsony élettartam-költségeket. Az újgenerációs üzemanyagcellát, amely a kategóriájában a legjobbnak számít, a Ballard vállalat fejlesztette. A legújabb generációjú hidrogén meghajtású vontatási rendszer a hozzá tartozó lítium-titanát akkumulátorral kiemelkedően magas, 1,7 MW vontatási teljesítményt, 1,1 m/s2 gyorsulást biztosít és akár 160 km/h végsebességű változat is elkészíthető.
Hogyan látja a közlekedés jövőjét?
A globális utasigény a következő 30 évben megháromszorozódhat, miközben a közlekedés által kibocsátott károsanyag mennyiségét 90%-kal kell csökkenteni 2050-ig, ami gyakorlatilag csak környezetbarát vasúttal lehetséges. Azon dolgozunk, hogy a vasút még okosabbá, digitálisabbá váljon és a teljes közlekedési láncba tökéletesen integrálódjon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.