BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tippek, hogy lehet a Te vállalatod is hatékonyabb! (X)

Céget indítani manapság szinte gyerekjáték. Ám sikerre vinni és hosszútávon jövedelmezővé, vállalatszintűvé tenni már annál nagyobb kihívást jelent. Főleg akkor kerülhetünk gondba, ha sok a papírmunka és a feladat. Mivel tehetjük gördülékenyebbé a hatékonyságunkat? Az alábbiakban pár tippet adunk erre.

Rend a lelke mindennek

A kreatív rendetlenség valójában csak egy pontig segítheti a hatékony munkát. A teljes káosz azonban már erőteljesen hátráltatja egy vállalat mindennapjait. Az össze-vissza rakott papírok, mappák és cetlik tömkelegében egyrészt jól sem fogjuk érezni magunkat, de még az aktuális feladatokkal is csúszni fogunk – mire megtaláljuk hozzá a megfelelő anyagokat. Ha jól rendszerezünk, külön kategóriákat jelölünk ki az irodában, és akár színkódokkal látjuk el azokat, minden könnyebbé válik.

PR cikk kép
Fotó: Adobe Stock

Bizonyos vállalatirányítási technikák alapján, akár a Lean módszerek közül is átvehetünk néhány praktikus fogást. Ez a szemlélet ugyanis pontosan abban segít, hogy minél kevesebb felesleges energiával, minél hatékonyabb, ügyfélközpontú cégvezetést alkalmazzunk. Segítségével egy produktív, rendezett és innovatív munkahelyi légkört, illetve folyamatot alkothatunk meg. Például a Lean egyik részét képzi az úgynevezett 5s módszer, amely garantáltan segít nem csak elkezdeni, de meg is tartani a vállalati rendet fizikailag és fejben egyaránt.

Mi is az az 5s módszer?

Az 5s módszert öt japán kifejezés kezdőbetűiről nevezték el. Az első három szó azokat a lépéseket jelenti, amelyek kellenek a fenntartható rendhez, amíg az utolsó kettő már a megtartásról szól. A Seiri, a felesleges tárgyak és más dolgok eltávolítását jelenti. Vagyis mindenről szabaduljunk meg, amit nem használunk a munkahelyen, és semmilyen funkciója nincs. A Seiton a fontos tárgyak megfelelő, logikus elhelyezését jelöli, amíg a Seiso ezen dolgok rendben tartását, tisztítását és magát a rendezett tisztaságot foglalja magába.

Az utolsó kettő a Seiketsu és a Shitsuke a fenntartást jelenti. Előbbi a rend megtartására való törekvést jelenti, utóbbi pedig az alkalmazottak oktatásáról, és fegyelméről szól, hogy valóban magukénak érezzék a rend fenntartását. Ezzel az öt lépéssel teljes mértékben kiküszöbölhetőek a folyamathibák is, valamint szervezett, rendezett és összeszedett irányítási rendszert építhetünk általa.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.