Media1 olvasói közül többen, köztük egy telekommunikációs mérnök is furcsállotta a Magyar Telekom és a Vodafone magyarázatát, mely szerint áramellátási problémák okozták a két nagy távközlési óriás együttes leállását kedden. Mondván, valami „sántít”, hiszen a cégeknek egy áramszünet nem okozhatna problémát.
A Media1 megkeresésére a Magyar Telekom válaszolt. Ebben azt írják, hogy amint korábban jelezték, villamos energia ellátási probléma miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége január 2-án kedden délelőtt akadozhatott. A központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamos energiaellátással rendelkeznek. A szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén a villamosenergia-ellátó rendszerben komplex probléma keletkezett, a redundáns villamos energiaellátásban is rövid időre szolgáltatási üzemszünet következett be. Munkatársaik azonnal megkezdték a szolgáltatások helyreállítását, a kiváltó okot kivizsgálták és haladéktalanul elhárították. A szolgáltatások azóta újra üzembiztosan, megfelelő generátoros és szünetmentes védelem mellett működnek. Folyamatosan dolgoznak azon, hogy hálózatukon a legjobb szolgáltatást nyújtsák ügyfeleiknek, az esetleges kellemetlenségért ezúton is szíves elnézést kérnek - olvasható a Magyar Telekom válaszában.
Továbbra sincs magyarázat arra, hogy ha van több, egymástól független forrásból áramellátásuk (ezt hívják redundanciának), s generátoruk is, akkor miért nem tudták elkerülni az üzemszünetet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.