Járműkereskedő cégek tapasztalatai szerint február óta ugrásszerűen megnőtt a vásárlói érdeklődés és ajánlatkérés a márkakereskedésekben a családi modellekre vonatkozóan, ami egyértelműen a családvédelmi akcióterv bejelentésének tulajdonítható. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család- és ifjúságügyért felelős államtitkára a héten ismertette az autóvásárlási akció részleteit, ez alapján már a kereskedések is differenciált ajánlatokkal állhatnak elő.
Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója közölte, hogy több kategória is szóba jöhet a nagycsaládosok számára, az egyterű gépjárművektől egészen a nagyobb szabadidő autókig.
Saját, 18 márkát tartalmazó kínálatukból például 25 modell felel meg a kormány által megfogalmazott feltételeknek
– közölte.
A modellek többsége a jelenleg népszerű városi terepjárók kategóriájába tartozik – ismertette. Ebben a kategóriában a legtöbb modell hétszemélyes változatban is elérhető – hívta fel a figyelmet –, például a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, a Kia Sorento, a Mitsubishi Outlander, a Nissan X-Trail, a Skoda Kodiaq, a Seat Tarraco vagy a Volvo XC90 és a Peugeot 5008.
A könnyebben átalakítható egyterű gépkocsik esetében is növekedést hozhat az akció – jelezte. A húzómodell itt valószínűleg a Dacia Lodgy lesz – vélekedett, hozzátéve: olyan egyterűek közül lehet választani, mint a Fiat 500L Living, a Renault Grand Scenic, vagy a 10 millió feletti kategóriából a Renault Espace, a Seat Alhambra.
A kisbusz-kínálat ugyancsak felkeltheti a családosok érdeklődését, ilyen lehet a Fiat Ducato, a Fiat Talento, a Peugeot Traveller, a Peugeot Expert és a Peugeot Boxer kombi változatai, a Renault Trafic, a Nissan Evalia vagy a Nissan NV200 kombi. Megjegyezte: a gyártók egykori „dobozos” autókat is tovább alakítottak annak érdekében, hogy a vevői igényeket minél jobban kielégítsék, és személyszállításra is alkalmasak legyenek, így jöhet szóba a Fiat Doblo Panoráma és a Peugeot Rifter.
Rámutatott:
nemcsak a modellpaletta sokszínű, hanem az árak is széles spektrumon mozognak. A szabályoknak megfelelő legolcsóbb autó jelenleg 3,5 millió forintért érhető el, de a vevők jóval 10 millió forint feletti kínálatból is választhatnak.
A Duna Autó Zrt. 30 éve van jelen az autópiacon, óbudai telephelyén 18 márka kereskedése és 21 márkaszervize működik. A cég 2018-ban mintegy 5000 autót értékesített, ebből 4500 új autó volt. Éves árbevétele 2018-ban elérte a 25 milliárd forintot.
A magyarországi újautó-piac egyik legfőbb szereplője, a Volkswagen konszern márkáinak importőre, a Porsche Hungaria szintén arról számolt be, hogy a Volkswagen, VW haszonjármű, Skoda, SEAT és Audi kereskedéseknél érezhetően megnőtt a vevői érdeklődés. Vérten Sándor kommunikációs igazgató elmondta, hogy a jogszabály végrehajtása még módosulhat, de már látszik, hogy az akció bejelentésére a piac megmozdult, ez jó néhány ezerrel növelheti az eladott új autók számát. A Porsche Hungariához tartozó márkakereskedők valószínűleg jó néhány száz darabos eladást köthetnek majd a családvédelmi akcióhoz – tette hozzá.
Véres elmondta, hogy a márkák eladását ugyanakkor eltérő mértékben fogja felpörgetni a lehetőség, hiszen különbözik a vevőkörük. Az importőr arra számít, hogy az akció keretében főleg a Skoda és a Volkswagen modellek fogynak majd jobban. Hozzátette, hogy az importőrhöz tartozó valamennyi márka rendelkezik olyan modellel, amely az akció szabályainak megfelel, és a nagycsaládosok érdeklődését felkeltheti. Ilyen a Volkswagen Sharan és a Touran, a VW haszonjárművek közül a Caddy, a Caddy Maxi, az Audi Q7, a SEAT Alhambra és a Tarraco, a Skoda Kodiaq és a Kodiaq RS.
Vérten Sándor jelezte: a márkakereskedők várhatóan egyedi ajánlatokkal is fokozzák majd az akció sikerét. A Porsche Hungariához tartozó csaknem 100 autókereskedés mintegy 37 ezer gépkocsit adott el 2018-ban. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele tavaly elérte a 330 milliárd forintot a cég korábbi tájékoztatása szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.