BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szezonális leárazás veszi át idén a fekete péntek helyét

Az idei évben a fekete péntek eltér a megszokottól az amerikai kereskedők számára: várhatóan nem lesznek tömegek az üzletekben, miután többen választják az internetes vásárlást.

A fekete péntek az amerikai hálaadás ünnepét követő nap, amely jelzi az Amerikai Egyesült Államokban a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét. Általában ezen a napon az üzletek előtt táboroznak a vásárlók, hogy nyitáskor le tudjanak csapni a leárazott termékekre. Az idei fekete péntek viszont más lesz:

nem csak az elmúlt évek során egyre népszerűbb internetes vásárlás térnyerése miatt változnak meg a vásárlói szokások, hanem a koronavírus-járvány is hatást gyakorol az idei költésekre.

A pandémia miatt több mint 8 ezer üzlet zárt be végleg az Amerikai Egyesült Államokban. Más kiskereskedők csökkentett üzemmódban működnek, rövidített nyitvatartással és a kötelező távolságtartás betartatása mellett. Ráadásul, a vásárlók maguktól is elővigyázatosabbak, ezért a koronavírus-fertőzéstől való félelem miatt inkább az interneten vásárolnak.

Fotó: Shutterstock

A kiskereskedők a megváltozott helyzethez alkalmazkodva elnyújtották az idei vásárlási időszakot, körülbelül a tavalyihoz képest két héttel korábban kezdték el a leárazásokat

– mondta Katie L. Schacht, az Ohiói Egyetem marketing professzora a Deutsche Welle-nek. Több üzlet már októberben megkezdte a leárazásokat, így az egy napos akció helyett egy egész hónapig (fekete november), illetve egész szezonon át tart a leárazás – mondta Zoe Bryan Engstrom, a Kaliforniai Állami Egyetem fogyasztóvédelmi szakértője. Hozzátette, szintén a vásárlók egészségének védelme érdekében az üzletek arra ösztönzik az érdeklődőket, hogy virtuálisan rendeljék meg a termékeket, amiket akár személyesen is átvehetnek.

A pandémia okozta lezárásokból és korlátozásokból leginkább a technológiai nagyvállalatok profitálnak. Mostanra már az amerikai online értékesítések egyharmada az Amazonon keresztül történik. A techóriás az ősszel bejelentette, hogy az Amerikai Egyesült Államokban és Kanadában 100 ezer raktári dolgozót vesz fel szezonálisan a megnövekedett forgalom kiszolgálására. Ezzel az Amazon az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb munkaadója lett, amely 700 ezer munkavállalót foglalkoztat.

Az idei növekvő online forgalom miatt a kézbesítő cégeknek és a postának rekord számú csomagforgalommal kell megküzdenie, így gyakoriak lehetnek a késések.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.