Az elmúlt évek fenntarthatósággal kapcsolatos törekvéseinek már hazánkban is érezhető a pozitív hatása, amihez a pandémia is hozzátett. A Rondo Hullámkartongyártó Kft. legfrissebb reprezentatív kutatása szerint
a magyar lakosság több mint egyharmada a környezetbarát csomagolást használó márkákat részesíti előnyben, sőt, 74 százaléka többet is hajlandó fizetni egy fenntartható borításban lévő termékért.
Az is kiderült, hogy a magyarok 88 százaléka tesz fenntarthatósági lépéseket az ünnepek alatt, a közvélemény szerint pedig a papír és a hullámkarton a legkörnyezetkímélőbb csomagolóanyag.
Az ünnepek alatt világszerte kimagaslóan megnő a szemét mennyisége: a többlethulladék nagy részét a megvásárolt ajándékok csomagolásai – többek között a sokszor nem újrahasznosítható díszes csomagolópapírok –, az üdvözlőkártyák és a megmaradt élelmiszer jelentik. A környezetet tovább terheli az is, hogy az elmúlt időben a korlátozásokkal járó „bezártság” miatt sokkal több időt töltöttünk otthon, amelynek következtében megsokszorozódott az otthoni hulladéktermelés is.
A kormányok világszerte erős fenntarthatósági kommunikációba kezdtek, és számos helyen – hazánkban is – betiltották az egyszer használatos műanyagokat.
A felmérés szerint a hazai lakosság több mint egyharmada részesíti előnyben azokat a termékeket, amelyeknek környezetbarát a csomagolása – 29 százalék nagyrészt ezt tartja szem előtt, 8 százalék számára pedig ez a legfontosabb szempont –, 57 százalék gondol rá, de inkább nem ez alapján dönt, és csupán 7 százalék hagyja teljesen figyelmen kívül ezt a tényezőt.
A szemléletváltásban sokaknál a pandémia is szerepet játszik: 24 százalékuk már a Covid-19 megjelenése előtt is környezetkímélőbben élte életét, 10 százalékuk a világjárvány óta figyel nagyon a fenntarthatóságra, 39 százalékuk pedig kis mértékben, de tudott változtatni a hozzáállásán az elmúlt 1,5 évben.
A kérdőív arra is kitért, milyen fenntarthatósági lépéseket tesznek a magyarok karácsonykor.
Az ünnepi időszak alatt a kitöltők 59 százaléka gyűjti szelektíven szemetét, amivel segítik, hogy az arra alkalmas csomagolások visszakerüljenek a körforgásba.
A pazarlás visszaszorítása érdekében a lakosság 46 százaléka korábbi csomagolásokat, dobozokat választ az ajándékokhoz, 25 százalék pedig új, de környezetbarát csomagolóanyagot vesz. A zöld hozzáállás az ünnepi bevásárláson is meglátszik: 47 százalék saját zacskót visz a boltba, 6 százalék csak fenntartható csomagolású ajándékokat vesz, míg 5 százalék kizárólag környezetkímélő védőborításban lévő árut vásárol a karácsonyi étkezésekhez. A válaszadók csupán 12 százaléka nem tesz semmilyen fenntarthatósági lépést az ünnepek alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.