A ma már világhírű választási plakát piros, fehér és kék színekben ábrázolja a demokrata párt akkori elnökjelöltjét, amint elgondolkodva tekint valahová a magasba a HOPE - remény - szó fölött. A londoni The Times online kiadása szerint a művész sohasem tagadta, hogy a kép alapja Mannie Garcia felvétele volt, amelyet a fotós az AP hírügynökség számára készített a National Press Club 2006 áprilisi sajtótalálkozóján. Sajnos, közölte a hírügynökség, Fairey nem kért engedélyt a fotó "kölcsönvételéhez", és azóta is ismételten elmulasztotta akár Garcia, akár az AP említését - noha a kép azóta egyike a legismertebb Obama-megjelenítéseknek, mindenütt látható kitűzőkön, pólókon, webhelyeken és legalább egy könyv címlapján is - idézi a távirati irodát a Klubrádió.
Ezen kívül egy korlátozott számban kinyomtatott plakát alapjául is szolgált, amelynek forgalmazásával sok ezer dollárt gyűjtöttek Obama javára.
Olyan nagy volt iránta a kereslet, hogy az eBay portálon ára egyre emelkedett, 100 dollárról 500 dollárra nőtt egy aláírt példány ára.
Paul Colford, az AP médiakapcsolati igazgatója közölte, hogy a hírügynökség saját felvételéről volt szó és felhasználásához engedélyt kellett volna kérni. A hírügynökség jogászai ezért kapcsolatba léptek a művész ügyvédeivel, a fotó szerzőjének feltüntetését és kártérítést követelnek tőle. A festő képviselői szerint viszont Fairey kész vállalni a pert, hiszen éppen az a művészi módszere, hogy Andy Warhol "szarka" technikájához hasonlóan létező fotókra vagy képekre alapozza alkotásait, leegyszerűsíti néhány vonalra az eredeti művet és jelszót fűz hozzájuk.
A vitatott képet eredetileg Obama kampánystábja nem hivatalosan rendelte meg, csak, mint a művész elmondta, bátorította, hogy álljon elő valamilyen alkotással a kampány javára. Fairey rábukkant Garcia fotójára a Google képkeresőjén, a képet átalakította a maga sajátos technikájával, kinyomtatott néhány ezer példányt, aztán 2008 elején közzétette a maga webhelyén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.