Jelenleg az argentin Lionel Messi és a portugál Cristiano Ronaldo a legnépszerűbb sportolók a világon. A Facebookon Ronaldónak 55 millió, míg Messinek 43 millió követője van, több mind bármelyik más sportolónak a világon. Tavaly a világ legjobban fizetett atlétái között Ronaldo a 9. (42,5 millió dollárral), Messi a 11. (39 millió dollárral) helyen állt (az első az ökölvívó Floyd Mayweather volt 85 millió dollárral). Ronaldo 22 millió dollárt a pályán keresett meg. Többi bevétele a Nike, a Castrol, a Konami és a Clear Shampoo cégek szponzorációjából ered. A Real Madrid játékosának a Nike a főszponzora a cég évente 8 millió dollárt fizet neki. Decemberben újabb szponzorral kötött szerződést, a lisszaboni központú Mobitto mobil marketing céggel
Messi éves jövedelméből 19 millió dollárt köszönhet olyan cégeknek, mint az Adidas, a PepsiCo, az Electronic Arts, a Herbalife. A Barcelona játékosa a portfólióját a Turkish Airways-szel és Procter & Gamble-hez tartozó Head & Shoulders-szel bővítette. Klubjával szerződést hosszabbított nemrég 2018-ig, így játékosként szerzett jövedelme is növekedni fog. Évente 16 millió eurós fizetést fog kapni. Így a világ második legjobban fizetett játékosa lesz, korábban 10,5 millió eurós évi bérével a kilencedik volt.
Globális sikereik ellenére azonban nem tudnak jelentős áttörésre szert tenni a Egyesült Államok marketing piacán. Matt Fleming, a Marketing Arm egyik igazgatója szerint az ország labdarúgást szerető közössége ismeri a két futballsztárt, de ez nem igaz népesség jelentős részére, mivel több sportág is jelentősen megelőzi még a futballt az Egyesült Államokban.
Ebben az országban lehet a legjelentősebb összegeket keresni a reklámmal, és a két futballista messze van még az olyan sportolóktól mint golfozó Tiger Woods, a kosárlabdázó LeBron James, a teniszező Roger Federer, vagy akár a labdarúgó David Beckham. Ők legalább 40 millió dollárt keresnek évente szponzoraik révén.
Az IEG felmérése szerint a sportszponzoráció növekedése az Egyesült Államokban idén elérheti a 6 százalékot, az összege így 13,8 milliárd dollárra növekedhet.
A Marketing Arm felmérése szerint Messit az Egyesült Államokban a vásárlók kevesebb mint 20 százaléka ismeri. Ismertsége olyan amerikai sportolókéval azonos, mint például a baseballban a Texas Rangers dobójátékosa ,Yu Darvish, a Dallas Mavericks kosárlabdázója, O.J. Mayo, vagy az ESPN médiszemélyisége, Trey Wingo. Ronaldo ismertsége 30 százalékos. Az Egyesült Államokban közel ennyire ismerik a már visszavonult golfozót, Gary Playert, a női labdarúgó csillagot, Abby Wambachot, vagy az egyetemi amerikaifutball játékost, Steve Spurriert.
Messi és Ronaldo ismertsége pedig jóval alatta van a legjobb kosárlabda, baseball, vagy amerikaifutball játékosoktól.
Akik viszont ismerik Messit, azoknak a 85 százaléka kedveli az argentin támadót. Ilyen kedveltsége van hírességek közül a kosárlabdázó Kevin Garnettnek, vagy a színész Jonah Hillnek. Ronaldo kedveltsége 80 százalék alatt van, olyan amerikai celebek szintjén van, mint Rob Gronkowski (New England Patriots, amerikaifutball), Dale Earnhardt Jr. (NASCAR, autóversenyző), vagy a már visszavonult Chipper Jones (Atlanta Braves, baseball).
A DBI 2800 hírességet értékelő ranglistáján Messi a legjobb 150 közé került, közel a színész George Clooney-hoz, vagy a golfozó Rory McIlroyhoz. Ronaldo itt a 357. helyen áll a színész Matt Damon, Derek Jeter (New York Yankees, baseball) és a televíziós személyiség Anderson Cooper szintjén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.