A GfK szerdai, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a háztartások évi 282 alkalommal vásároltak napi fogyasztási cikkeket 2013-ban, míg egy évvel korábban 285-ször.
A családok egy-egy alkalommal átlagosan 2498 forintot hagytak a kasszánál tavaly, ez az összeg 2012-ben 2469 forint volt. A kártyás fizetések aránya évek óta fokozatosan nő, tavaly már elérte a 27 százalékot a 2012-es 25 százalék után. A hipermarketekben az arány meghaladta a 40 százalékot, továbbra is alacsony viszont a kártyahasználat a kisboltok esetében.
A tanulmány szerint a háztartások a nehezebb körülményekre reagáló fogyasztásra rendezkedtek be az elmúlt öt évben. Ez a kiskereskedelem szerkezetét is befolyásolta.
Elsősorban a hipermarketek pozíciója gyengült kissé, de így is ezekben az üzletekben költik el a napi fogyasztási cikkekre fordított összeg csaknem 25 százalékát a vásárlók. A lakóhelyekhez közeli kisboltok részesedése viszont valamelyest nőtt, 2014-re csaknem elérte a 13 százalékot. A diszkontok stabilan tartani tudták 16,5 százalék körüli piaci részesedésüket.
Az online részesedése egyelőre nagyon alacsony, nem éri el a fél százalékot ezen a piacon. Elsősorban a tartós élelmiszerek, italok kerülnek leggyakrabban az online kosarakba - közölte a GfK.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.