Átlagban 2,82 vendégéjszakát töltenek el a fesztiválra utazók Magyarországon, a fesztiválozók 19,5 százaléka vesz igénybe fizetős szállást, a legnépszerűbbek a gasztronómia és a zenei jellegű rendezvények, amelyeken egy-egy háztartás 18 ezer forintot költ el - sorolta a fesztiválozási szokásokra vonatkozó legutóbbi, 2010-es kutatás eredményeit Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai és vendéglátóipari főosztályának vezetője.
A hazai fesztiválok és a turizmus között nagyon erős a kapcsolat, hiszen ezek a rendezvények meghatározó motivációt jelentenek a látogatók számára – jelentette ki Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője a Heineken Hungária által rendezett mai kerekasztal-beszélgetésen. Hozzátette: Magyarország most már – a kisebb rendezvényekkel együtt – több ezer fesztiválnak ad otthont évente, így a turisztikai ágazatnak ebből a szektorból is nagyon komoly bevétele származik. A főosztályvezető szerint a fesztiválok arra is alkalmasak, hogy oldják a turizmusban megfigyelhető koncentráltságot, hiszen az ország egész területét, és kisebb településeket is érintenek, kiegyensúlyozva némileg az évtizedek óta meghatározó Budapest-Balaton tengelyt. Ahogyan viszont az egész turisztikai ágazatra, úgy a fesztiválokra is igaz, hogy tovább kell növelni a minőséget: ennek érdekében a tárca gondolkodik annak lehetőségén, hogy a szálláshelyeknél már működő nemzeti tanúsító védjegyrendszerhez hasonlót bevezessenek a fesztiváloknál is.
Joris Huijsmans, a Heineken Hungária vezérigazgatója kiemelte: Magyarországon a fesztiválszervezés olyan fejlődési szakaszba jutott, amely alapján már-már hungarikumnak tekinthető. Emlékeztetett rá: az országban nagyjából száz, eltérő profilú és méretű, jelentősebb fesztivált rendeznek évente, amelyből hetvenet a Heineken Hungária is támogat. A támogatás oka – fejtette ki – az értékesítési szempontokon túl a fesztiválok által képviselt értékek, így a zene, a kultúra, az élet ünneplése, a különböző korosztályok jelenléte külföldről és Magyarországról egyaránt.
Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere közölte: a 2007 óta megrendezett Balaton Sound nyomán Zamárdi szállásdíj-bevétele évente 10-15 százalékkal emelkedett. A tavalyi év fontos adata volt – tette hozzá -, hogy ötven százalékkal emelkedett az interneten foglalt szálláshelyek száma, emellett beszédes adat az is, hogy a településen december óta foglalt gyakorlatilag minden szálláshely. Csákovics Gyula ugyanakkor hangsúlyozta: a Balaton Sound nem csak Zamárdié, hanem az egész Balatoné, már csak azért is, mert a rendezvény idején a környező balatoni települések vendégforgalma is látványosan megnő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.