BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Majdnem húszezret költ el egy átlagos fesztiválozó - tízmilliárdos bevételek

Mára tízmilliárdos nagyságrendű bevételt generálnak Magyarországon a fesztiválok, amelyekben a turisztikai ágazat is egyre inkább megtalálja a lehetőséget.

Átlagban 2,82 vendégéjszakát töltenek el a fesztiválra utazók Magyarországon, a fesztiválozók 19,5 százaléka vesz igénybe fizetős szállást, a legnépszerűbbek a gasztronómia és a zenei jellegű rendezvények, amelyeken egy-egy háztartás 18 ezer forintot költ el - sorolta a fesztiválozási szokásokra vonatkozó legutóbbi, 2010-es kutatás eredményeit Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikai és vendéglátóipari főosztályának vezetője.

A hazai fesztiválok és a turizmus között nagyon erős a kapcsolat, hiszen ezek a rendezvények meghatározó motivációt jelentenek a látogatók számára – jelentette ki Nemes Andrea, a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztályának vezetője a Heineken Hungária által rendezett mai kerekasztal-beszélgetésen. Hozzátette: Magyarország most már – a kisebb rendezvényekkel együtt – több ezer fesztiválnak ad otthont évente, így a turisztikai ágazatnak ebből a szektorból is nagyon komoly bevétele származik. A főosztályvezető szerint a fesztiválok arra is alkalmasak, hogy oldják a turizmusban megfigyelhető koncentráltságot, hiszen az ország egész területét, és kisebb településeket is érintenek, kiegyensúlyozva némileg az évtizedek óta meghatározó Budapest-Balaton tengelyt. Ahogyan viszont az egész turisztikai ágazatra, úgy a fesztiválokra is igaz, hogy tovább kell növelni a minőséget: ennek érdekében a tárca gondolkodik annak lehetőségén, hogy a szálláshelyeknél már működő nemzeti tanúsító védjegyrendszerhez hasonlót bevezessenek a fesztiváloknál is.

Joris Huijsmans, a Heineken Hungária vezérigazgatója kiemelte: Magyarországon a fesztiválszervezés olyan fejlődési szakaszba jutott, amely alapján már-már hungarikumnak tekinthető. Emlékeztetett rá: az országban nagyjából száz, eltérő profilú és méretű, jelentősebb fesztivált rendeznek évente, amelyből hetvenet a Heineken Hungária is támogat. A támogatás oka – fejtette ki – az értékesítési szempontokon túl a fesztiválok által képviselt értékek, így a zene, a kultúra, az élet ünneplése, a különböző korosztályok jelenléte külföldről és Magyarországról egyaránt.

Csákovics Gyula, Zamárdi polgármestere közölte: a 2007 óta megrendezett Balaton Sound nyomán Zamárdi szállásdíj-bevétele évente 10-15 százalékkal emelkedett. A tavalyi év fontos adata volt – tette hozzá -, hogy ötven százalékkal emelkedett az interneten foglalt szálláshelyek száma, emellett beszédes adat az is, hogy a településen december óta foglalt gyakorlatilag minden szálláshely. Csákovics Gyula ugyanakkor hangsúlyozta: a Balaton Sound nem csak Zamárdié, hanem az egész Balatoné, már csak azért is, mert a rendezvény idején a környező balatoni települések vendégforgalma is látványosan megnő.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.