A többség számára a karácsony legfontosabb része a családi együttlét: az ünnepet a felnőtt lakosság közel kilenctizede otthon tölti, pihenéssel és készülődéssel – derült ki egy felmérésből. A magyarok 54 százaléka szűk családi körben képzeli el a szentestét, 40 százalékuk tágabb családjuk körében tölti a december 24-ét.
Az együttléthez azonban kiadások is társulnak, így évről évre születnek felmérések arra nézve, hogy mennyit költünk karácsonykor. A korábbi évek felmérései szerint nem változik az összeg, amit ajándékokra szánnak a magyarok.
Az Árukereső felmérésének 2012-es adatai szerint 33 900 forintot költöttek az emberek, idén pedig 35 ezer forintot szánnak erre.
Ebből az összegből általában hat embert ajándékoznak meg, átlagosan egy ajándékra 7 ezer forintot szánva. Legkevesebbet a kollégáinkra szánunk – derül ki a K&H közleményéből.
Egy másik kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok nagy része megtakarításaiból állja az ünnepi kiadásokat, de a vásárlók ötöde a félretett megtakarításait is erre fordítja. Négy százalék hitelt is felvesz – ők jellemzően folyószámla-hitelkeretüket terhelik meg a karácsonyi kiadásokkal, átlagosan 25 ezer forint értékben. Az NRC Piackutató felméréséből az is kiderült, hogy a lakosság 20 százaléka kifejezetten gyűjt az ünnepekre, a válaszadók nagy része már októbertől takarékoskodik erre a célra.
A K&H néhány tippet ajánl az ajándékvásárlók figyelmébe, így például az akciók kihasználását: a könyvesboltok 2+1, 3+1 akcióban kínálnak könyveket, több családtagunknak is találhatunk így ajándékot. Érdemes megfontolnunk továbbá az ajándékkészítés lehetőségét is, amire pedig nincs szükségünk (pl. megunt vagy kinőtt játékokra) azt nyugodtan eladhatjuk különböző csoportokban, hogy ebből fedezhessük kiadásainkat. Bevásárlólistát is érdemes írni, hogy ne kelljen karácsony után ételek sokaságát kidobálnunk.
https://www.vg.hu/kozelet/iden-meg-tobbet-koltunk-a-karacsonyi-ajandekokra-714143/
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.