Az olasz nemzeti étel fagyasztott változatának forgalmában két számjegyű, 24 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen 2019 júliusa és 2020 júniusa között az előző év azonos időszakához képest,
11 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez közel 6700 tonna súlyban (9 24 százalékos növekedés) és 19 millió darabszámban (7 24 százalékos bővülés).
Pizzáért leginkább a diszkontba vagy hiper- és szupermarketbe ugrunk le: az értékbeli forgalom hatvan százaléka itt realizálódik, és 100-ból mintegy hetven terméket itt helyezünk a kosárba. A gyártói márkák mellett combosan teljesítenek a sajátmárkák is: értékben egyenlően, 50-50 százalékban oszlik meg részesedésük.
A nagy klasszikus, a Margarita az ötödik helyre kéredzkedett fel. Ami a kiszereléseket illeti, az eladott pizzák mintegy fele 300-349 grammos, de a nagyobb, 350-399 grammos verziót sem vetjük meg: a mennyiségi eladások 30 24 százaléka ilyen.
„A pizza télen-nyáron népszerű, értékben és mennyiségben is egyenletesen nő a forgalma. Ugyanakkor a márciusi, koronavírus miatti kijárási korlátozások még erőteljesebb kiugrást hoztak: 45 24 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom az előző év márciusi hónapjához képest, a járványkamra feltöltésének részeként” – mondta Rausch Tamás, a Nielsen piackutató ügyfélkapcsolati igazgatója.
Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 44 százaléka, míg a dél-nyugati régióban a legkevésbé kelendő a kategória: a piaci részesedés 11 százalékát hozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.