A Ford megszüntetné a Mondeo, a Galaxy és az S-Max modellek gyártását és a jövedelmezőbb városi terepjárókra koncentrálna – írja a brit Times. A lap szerint az amerikai autógyártó tervbe vette a márkakereskedői megritkítását is. Júliusban, a második negyedéves gyorsjelentés bemutatásakor Jim Hackett, a Ford vezérigazgatója egyébként már bejelentette, hogy 11 milliárd dollárt akarnak az európai szerkezetátalakításra költeni.
A június végén lezárt időszakban ugyanis a Ford európai részlege az előző év azonos időszakában elért 122 millió dolláros nyereséghez képest 73 millió dollár veszteséget hozott össze. A szerkezetátalakítás persze elbocsátásokkal fog járni.
A Ford helyzetét jól ismerő Morgan Stanley elemzői szerint a detroiti autógyár a világszerte alkalmazott több mint 200 000 munkavállalójának a 12 százalékát bocsáthatja el, és az elbocsátásokra javarészt Európában kerülhet sor. A tervezett intézkedések végleges formába öntése azonban még hónapokig tarthat, és a Times szerint a folyamat odavezethet, hogy a Ford az európai üzleti tevékenységét végül egy hasonló profilú céggel megalakított közös vállalatba szervezi át. Szintén változások várhatók egy friss hír szerint a Ford ázsiai üzleti részlegénél, amely a második negyedévben 400 millió dollár veszteséget halmozott fel.
Az indiai Economic Times szerint egyre intenzívebbé válik ugyanis az amerikai vállalat együttműködése a mumbai-i székhelyű Mahindra & Mahindra autógyártóval. Az elsődleges cél, hogy a két cég közösen törjön be Indonéziába és Thaiföldre.
Az indiai vállalat, amely már régóta gyártja a Scorpio-t, emellett a kooperációt Ázsián kívüli területekre is kiterjesztené, például Oroszországra és Dél-Afrikára. Az együttműködési modell az európai részleg számára is gondolatébresztő lehet. A Mahindra és a Ford már hozzávetőlegesen egy éve megkötötte a stratégiai szövetségét, amely terveik szerint a közös gyártáson, beszerzésen és értékesítésen túl érintené a mobilitási programokba való bekapcsolódást és az elektromos autók közös fejlesztését is.
A Ford mindenképpen lépéskényszerbe került, mivel a Wall Street-i elemzők egyre-másra minősítik le a céget.
Múlt szerdán a Moody's is csatlakozott az elégedetlenek kórusához és Baa3-ra csökkentette az autógyártó besorolását, mégpedig negatív kilátással – adta hírül a CNBC. Egy újabb leminősítés után a Ford a Moody's-nál már bóvliszinten találná magát. A Ford részvények pénteken több mint 2 százalékkal 9,48 dollárra estek New York-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.