Elon Musknak, a Tesla tulajdonosának az álmát, az első teljes méretű szupergyors utaskapszulát a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) nevű cég mutatta be kedden a spanyolországi Cádizban – számolt be az eseményről a CNBC.
A Tesla tulajdonosának ötletét két cég kezdte el megvalósítani: a HTT és a Hyperloop One. A Hyperloop One prototípusának utasterét már februárban láthatta a szakmai közönség Dubaiban, de kész külső formájában a kapszulát eddig csak a HTT tudta bemutatni. A HTT kapszuláinak bevonata egy vibraniumnak nevezett anyagból készült, amely szénszálas és beágyazott érzékelőkből áll. A cég szerint az anyag az acélnál nyolcszor, az alumíniumnál tízszer erősebb, ám a Hyperloop One kapszulájával ellentétben a HTT még nem tesztelte az eszközét.
Dirk Ahlborn, a HTT vezérigazgatója a CNBC-nek elmondta, hogy az utasok három éven belül jegyet is vehetnek a Hyperloopra. A cég vezére szerint kezdetben az utasoknak lemondó jognyilatkozatot kell majd aláírniuk, mivel a szabályozó hatóságok egyelőre nem dolgozták ki a Hyperloopra vonatkozó jogi keretrendszert és az előírt biztonsági követelményeket sem. Hozzátette, hogy a jogi és a biztonsági szabályok elfogadtatásához még körülbelül öt-tíz évet várni kell.
Állítólag Musk ötlete a Los Angeles és San Francisco közötti utazásai alatt született, hogy a két kaliforniai metropolisz közötti utat 30 perc alatt lehessen megtenni.
Egy hasonló projekten, igaz, csak áruszállítási céllal, Svájcban is dolgoznak. Musk 2013-ban vázolta fel először a vákuumvasút ötletét: a hyperlooprendszer lényegében egy hatalmas, csökkentett sűrűségű levegővel töltött, vákuum alá helyezett cső, ahol légpárnákon közlekednek a járművek, melyek személy- és teherszállító kapszulákból állnak.
A kezdeti tervek szerint az óránként 1200 kilométert is el kellett volna érnie, de egyelőre az óránként 760 kilométeres sebesség a kivitelezhetőnek tűnő maximum,
ám ennek tesztelésére sem került még sor.
A HTT kapszulája több mint 32 méter hosszú és öt tonna súlyú. Még nincs készen a jármű belseje, de a cég tájékoztatása szerint 28 és 40 közötti lehet az az utasszám, amennyit a vákuumvasút képes lesz szállítani. A bemutató után a jármű átkerült a HTT toulouse-i kutatási és fejlesztési központjába, hogy befejezzék az összeszerelését, és elkezdjék a tesztelést egy teljes méretű pályán. Még egyetlenegy pálya sem áll a cég rendelkezésére, de már megállapodásokat kötöttek a tesztpályák megépítéséről Kínával, Ukrajnával és az Egyesült Arab Emírségekkel is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.