Megújul az Elvira vasúti jegyértékesítési rendszer a december 13-i menetrendváltástól, a tesztüzem csütörtökön elkezdődött – közölte honlapján a MÁV.
A vállalatcsoport tájékoztatása szerint az új Elvira a vasúttársaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik majd, összekötve a MÁV mobilalkalmazással, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utasok mindkettőt.
A régi jegyértékesítési rendszerben található adatok kezelése, az új felület élesítése december 13-ig megtörténik, az átállás egyik lépcsőjeként december 3-tól a felület működését egyelőre korlátozott számú felhasználó tesztelheti a próbaüzem keretében.
Első körben ötszázan próbálhatják ki az új rendszert, azonban a vasúttársaság folyamatosan figyelemmel követi a működését, és ettől függően emeli a tesztelésbe bevontak létszámát.
Az új Elvira használatakor a legszembetűnőbb változást a modern, letisztult kezelőfelület nyújtja. A másik kiemelt fejlesztés, hogy a MÁV applikációval közös felhasználói fiókot használhatnak a felhasználók, így az új Elvirán megvett jegy a MÁV appban is megjelenik, valamint e-mailben is megkérkezik pdf-ben. Ezáltal a jegyet letölthetik, kinyomtathatják, vagy továbbíthatják.
A vásárláshoz és az utazáshoz szükséges adataikat egyetlen kényelmes felületen kezelhetik, szükség esetén módosíthatják. A felhasználók az elmentett számlázási- és bankkártyaadataikat is használhatják a webes és az applikációs felület esetében is.
Az új Elvirán a nemzetközi jegyek is folyamatosan elérhetővé válnak a legnépszerűbb úticélokra.
A MÁV-Start jelenleg működő online értékesítési rendszere, az e-ticket 2008-tól áll az utasok rendelkezésére. A jegyeket a rendszer indulásakor az állomási jegykiadó automatákból lehetett átvenni, 2011-től váltak elérhetővé a nemzetközi jegyek, illetve akkortól nyílt lehetőség a belföldi jegyek otthoni nyomtatására is.
Az utasok által Elviraként ismert e-ticket rendszert 12 év alatt több mint másfélmillióan próbálták ki, ebből az aktív vásárlók száma mintegy 250 ezer.
A tranzakciók száma 2016-tól 2019-ig háromszorosára nőtt, a legutóbbi teljes évben már 4,2 millió vásárlást végeztek így az utasok. Tavaly hetente átlagosan 81 ezer, idén a járványhelyzet miatt kicsit kevesebbet, átlagosan 56 ezer körüli jegyet vettek az Elvirán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.