A Bosch Engineering a vasúti forgalom automatizálásán dolgozik a Deutsche Bahnnal és az SNCF francia állami vasúttársasággal. „A vasút vonzerejének kulcsa a digitalizáció és az automatizálás, amely sűrített menetrendet, könnyebb hozzáférhetőséget és nagyobb pontosságot eredményez.
Ezzel a meglévő vasúti pályahasználat kapacitását jelentősen bővíteni tudjuk úgy, hogy egyetlen méternyi új vágányra sincs szükség” – hangsúlyozta cége közleményében Heiko Mangold, a Bosch Engineering vasúttechnológiai üzletágának vezetője.
A vasúti áru- és személyszállítás erősítésével csökkenthető a közlekedési ágazat karbonlábnyoma. Az üzletágvezető szerint a hosszú távú elképzelés a teljesen automatizált, összekapcsolt és mindezeknek köszönhetően hatékony vasúti közlekedés, gyakoribb személy- és tehervonatokkal, magas hálózati kihasználtsággal.
A Bosch Engineering több mint tíz éve kutat és fejleszt a vasúti közlekedés automatizálására szolgáló rendszereket és funkciókat. A városi vasúti közlekedésnek olyan ütközésfigyelmeztető rendszert kínál, amely segít a villamosvezetőknek a forgalomban és jelentősen növeli a közlekedés biztonságát. A nagyvasúti forgalom számára ennél is átfogóbb automatizálással kívánja támogatni a vezetési funkciókat, beleértve a normál vasúti forgalmat, a tolatást, valamint a vonatok mozgatását és rendezését a pályaudvarokon.
Munkája során az autóiparból származó, a vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás terén szerzett széles körű tapasztalatait is fel tudja használni.
A fejlesztés fókuszában a tárgy- és jelzésfelismerő rendszerek, valamint a vonat környezetét értelmező és a balesetek megelőzését menet közben segítő objektumosztályozási módszerek állnak. „A következő lépés a vonatközlekedés automatizálása oly módon, hogy a mozdonyvezetőnek csak felügyelnie kelljen a működést, és kizárólag vészhelyzet esetén legyen szükség a beavatkozására, ezt pedig a teljes automatizálás követi” – fejtette ki Heiko Mangold. A Bosch és két említett partnere már azon dolgozik, hogy kutatási és fejlesztési eredményeik alapján használatra kész termékek készüljenek. A kapott adatok validálása és optimalizálása érdekében további szimulációkat és teszteket kell még végezniük különböző útvonalprofilokon, több vonat- és mozdonytípus bevonásával.
A villamosokra telepített ütközésmegelőző rendszer fejlesztésében a Bosch budapesti fejlesztési központjának szakemberei is részt vesznek. „A villamosok ütközésmegelőző technológiája valós forgalmi körülmények között már Debrecenben is bizonyított, a tesztelést pedig az idén Budapesten is elkezdtük. A rendszer alapját képező kamerát és a radarszenzort a Bosch vállalatcsoport hatvani telephelyén gyártjuk” – emelte ki Szászi István, a Bosch csoport magyarországi és adriai régiós vezetője.
A három társaság együttműködése a Digitale Schiene Deutschland program Sensors4Rail részeként zajlik. A programról a Bosch videót tett közzé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.