Kellemetlen meglepetés éri hétfőtől az 50-es villamossal utazókat: bár Karácsony Gergely főpolgármester és Szaniszló Sándor XVIII. kerületi polgármester áprilisban nagy hírverés közepette elbúcsúzott a korszerűtlen hannoveri villamosoktól, azok újra megjelentek Budapest egyik legforgalmasabb vonalán.
Ahogyan arról a Világgazdaság is beszámolt, április 22-től június 11-ig korszerűsítési munkák miatt nem járt az 50-es villamos arra hivatkozva, hogy aztán már kizárólag az alacsony padlós, légkondicionált CAF-ok közlekedjenek a vonalon. Nem ez volt az első eset, hogy pótlóbuszokkal kellett utazni Pestszentlőrincen és Kispesten, tavaly nyáron másfél hónapig nem közlekedett a villamos – szintén felújítási munkálatok miatt.
A környéken élők az újabb villamospótlás ellenére bizakodtak, hiszen azt ígérték nekik, hogy nem kell többé a hannoveri villamossal utazniuk, ami nem csupán a mozgáskorlátozottak számára elérhetetlen, de babakocsival vagy nagyobb csomagokkal is rettentően nehéz a fel- és leszállás, ráadásul klíma sincs rajta.
Az áprilisi javítások megkezdése előtt még Karácsony Gergely is ellátogatott az Üllői út déli szakaszára, ahol a XVIII. kerület hivatalos Facebook-oldalának beszámolója szerint „Szaniszló Sándor polgármesterrel és Kőrös Péter alpolgármesterrel a búcsú és egyeztetések részeként még egy utolsót utaztak az egyik hannoveri villamoson”. (Kőrös Péter az az MSZP-s politikus, aki a légiutas-adó kapcsán már beszélni sem mert a képviselő-testület ülésein, nehogy megírja a sajtó – bár a Kúria visszamenőleges hatállyal semmisítette meg a jogsértő adót, az ellenzéki vezetés mindenáron be akarja vezetni.)
„A vonal erőátviteli rendszerének fejlesztése lehetővé teszi, hogy lecseréljék a hannoveri villamosokat” – áll a díszes villamosozás beszámolójában. Az eseményen egyébként Karácsony Gergely többes számban beszélt arról, hogy tartják a szavukat, és felújítják az Üllői utat, pedig a fővárosi tulajdonban lévő szakasz kopórétegének csaknem 2 milliárd forintos cseréjét nem az általa vezetett önkormányzat, hanem Pestszentlőrinc fizeti.
Budapest szégyene: Karácsony Gergely elbújt a feladat teljesítése elől, mégis sikerről beszélNagy Károly ellenzéki képviselő szerint elfogadhatatlan, hogy a Fővárosi Önkormányzat egyetlen forinttal sem veszi ki a részét Európa leghosszabb sugárútja, a borzalmas állapotban lévő Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújításából. A Civilek politikusa rámutatott, Karácsony Gergelyék eközben úgy akartak eladni egy pestszentlőrinci telket 480 millió forintért, hogy sem a helyi képviselőkkel, sem a lakosokkal nem egyeztettek róla. |
Ráadásul úgy tűnik,
nem csupán ebben túlzott a főpolgármester, hiszen a hannoveri villamosra legfeljebb ő szállt fel utoljára áprilisban, az utasok életét a felújítást követően is megkeseríti.
A BKK a munkálatok végét jelző közleményében azt írta, a korszerűsítésnek köszönhetően június közepétől még több alacsony padlós, légkondicionált, korszerű CAF-villamos közlekedhet a vonalon, és Szaniszló Sándor is azt közölte Facebookon, hogy „3 helyett immár 6 új, alacsony padlós, környezetbarát CAF-villamos jár az 50-es vonalán”.
Ez ugyebár nagyon távol áll attól a kijelentéstől, ami az ATV-ben elhangzott tőle a felújítás ügyében:
Lecseréljük a teljes áramszedő rendszert, így az összes villamos már új lesz.
A kerületi polgármester a Facebookon is azt írta két hónappal ezelőtt: „Egy közös ígéret betartásának és megvalósításának újabb állomásához érkeztünk el ma azzal, hogy Karácsony Gergely főpolgármesterrel elbúcsúztattuk a hannoveri villamosokat. (…) Ezzel a korszerűsítéssel már alkalmassá válik a vonal arra, hogy mindegyik szerelvényünk alacsony padlós CAF villamos lehessen”.
Hogy a „minden szerelvény” mit jelent valójában hétfőtől, amióta újra jár az 50-es villamos, azt szintén a BKK összegezte: „Ez azt jelenti, hogy átlagosan minden második villamos korszerű, alacsony padlós, légkondicionált jármű lesz ezen a vonalon.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.