BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lerúghatja magáról a pandémiát a reklámpiac

Már az idén megdőlhet a világjárvány előtti reklámköltési rekord, idén 11,2 százalékkal nőhetnek a ráfordítások – állapítja meg előrejelzésében a Zenith, a Publicis Groupe Hungary tagügynöksége. A digitális reklámok egyre nagyobb teret hódítanak: részesedésük ebben az évben elérheti az 58 százalékot, szemben a 2019-es 48 százalékkal.

A teljesítményalapú e-kereskedelmi reklámok és az online videókban megjelenő márkahirdetések iránti rendkívüli kereslet fűti a globális reklámpiacot, 11,2 százalékkal nőhetnek az idén a költések. A várható 669 milliárd dolláros teljes összeg 40 milliárddal több, mint amennyit a világjárvány előtt költöttek el reklámokra. A prognózisok szerint a bővülés középtávon is erőteljes maradhat:

2022-re 6,9, 2023-ra pedig 5,6 százalékos növekedést várnak a szakemberek.

A pandémia felgyorsította az e-kereskedelem térnyerését, minden eddiginél több fogyasztó bonyolítja le vásárlásait a virtuális térben. A Zenith előrejelzése szerint az idén 25 százalékkal bővül a hirdetések értéke a közösségi médiában. Ezzel elérik a 137 milliárd dollárt, és első alkalommal előzik meg a fizetett keresésekre szánt összegeket, amelyek 19 százalékkal nőnek, eljutva a 135 milliárd dolláros határhoz.

Fotó: AFP

Az e-kereskedelem a továbbiakban is serkentőleg hathat a hirdetési piac bevételeire: 2022-re 13 százalékos bővülésre számítanak a közösségi médiában, a kereséseknél pedig 12 százalékosra. Azzal párhuzamosan, ahogy az emberek még inkább birtokukba veszik az online teret, az online videónézés is gyorsulva növekszik. Ezzel egy időben a hagyományos televíziózás egyre jobban veszít népszerűségéből, a nézettségben bekövetkezett egyszeri, a 2020-ban kezdődő lezárások idején tapasztalt kiugrás ellenére.

A tradicionális platformokon a pandémia tavaly 16 százalékkal vetette vissza a hirdetéseket éves alapon. Idén bővülés várható a területen.

  • A korlátozások a mozit és az out-of-home (közterületi) piacot érintették a legsúlyosabban: ezek 72, illetve 28 százalékkal zsugorodtak, az idén viszont 116, illetőleg 16 százalékos lehet a növekedési rátájuk.
  • A rádiós reklámokra 22 százalékkal költöttek kevesebbet 2020-ban, ezek is bővülhetnek az idén mintegy 4 százalékkal, miközben 8 százalékos esés után 1 százalékot emelkedhetnek a tévés hirdetések.
  • Egyedül a nyomtatott sajtó vesszőfutása folytatódik: a visszaesés immár 14 éve tart, az idén eléri a 8 százalékot.

A Zenith prognózisa szerint a digitális reklám 2021-ben 19 százalékkal bővül, miközben részesedése a teljes reklámköltésből 58 százalékra emelkedik a 2019-es 48 és a 2020-as 54 százalékot követően.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.