Nagy-Britanniában 30 éve a legalacsonyabb októberi gépjárműeladást mérték az idén, részben mert a termelést visszavetette az autóipart globálisan érintő csiphiány.
A brit autógyártók és autókereskedők szövetsége (SMMT) csütörtökön azt közölte, hogy idén októberben 1991 októbere óta a legalacsonyabb tizedik havi értékesítést mérték,
106 265 új autó kelt el, 24,6 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 140 945-nél.
A dízelüzemű gépjárművek októberi értékesítése éves összevetésben 66,4 százalékkal, 7028-ra zuhant, az összeladáson belül a piaci részesedésük 6,6 százalékra zsugorodott a tavaly októberi 14,9-ről. A benzinüzemű autók értékesítése 30,6 százalékkal, 48 384-re süllyedt, piaci részesedésük az októberben eladott új járművek körében 45,5 százalékra esett a tavaly októberi 49,5-ről.
A legnagyobb mértékben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos gépjárművek (battery electric vehicles, BEV) eladása nőtt, 73,1 százalékkal,
16 155-re, piaci részesedésük 15,2 százalékra emelkedett a tavaly októberi 6,6-ről.
A hibrid-elektromos (HEV) kocsikból 8649 talált vevőre, ami 21,5 százalékkal kevesebb tavaly októberrel összevetve, de a piaci részesedésük 7,8 százalékról 8,1-re emelkedett.
Az SMMT adatai szerint az idei első 10 hónapban 1 422 879 új autót értékesítettek Nagy-Britanniában, 2,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A vizsgált időszakban a dízelüzemelésű gépjárművek piaci aránya 8,8 százalékra esett a tavalyi első tízhavi 16,6-ről, a benzineseké pedig 47,1-re csökkent a tavalyi 57-ről, miközben a BEV-autóké 5,5-ről 9,9-re emelkedett, a HEV-járműveké pedig 6,8-ről 9,1-re nőtt.
Nagy-Britanniában tavaly 1 630 000 új autót adtak el, ami 29,4 százalékos csökkenés a megelőző évhez képest, és a legnagyobb esés 1943 óta.
Európa második legnagyobb gépjárműpiacán a 2016-os csúcs után tavaly már a negyedik egymást követő évben csökkent az új kocsik értékesítése.
2016-ban még 2 690 000 új autót vásároltak Nagy-Britanniában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.