BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jogi következménye lehet, ha zöldnek hazudja magát egy cég

A fogyasztók megtévesztésének minősülhet, ha a környezettudatosságukat megalapozatlanul emelik ki a vállalatok.

Versenyjogi kérdéseket is fölvethet a fenntarthatóság, így erre a cégeknek is figyelniük kell – állapítja meg közleményében a Baker McKenzie.

Fotó: Shutterstock

A nemzetközi ügyvédi iroda elsősorban a vállalati kommunikáció lehetséges ellentmondásaira hívta föl a figyelmet. Jelezték: bár precedens még nem nagyon akad, a fogyasztók megtévesztésének minősülhet, ha a környezettudatosságukat megalapozatlanul emelik ki a vállalatok. A jelenség nem új, évtizedekkel ezelőtt is volt rá példa, hogy hamisan mutatták magukat zöldebbnek a valóságosnál. A környezettudatosság azóta még inkább felértékelődött, így a versenyhivatalok jobban figyelnek a megtévesztő állításokra – hangsúlyozták. 

A Baker McKenzie szakértői óvatosságra intenek a vállalati kommunikációban. A cégeknek tartózkodniuk kell mind a túl hangzatos, mind a túl általános kijelentésektől, a fenntarthatóságot pedig csak megalapozottan szabad hirdetniük,  ezzel jelentős büntetéseket kerülhetnek el – olvasható a közleményben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.