Két hete indult a CNN streamingszolgáltatása, a CNN+, de az eddigi adatok alapján úgy tűnik, a hírtelevíziózást alapvetően átalakító csatorna az online térben nem tudja megismételni kábelen elért nagy dobását, már ha hihetünk a rivális CNBC-nek névtelenül nyilatkozó forrásoknak.
A nagy reményekkel beharangozott szolgáltatás napi nézettsége egyelőre a 10 ezret sem éri el, ami akkor is gyenge, ha a havonta 5.99 vagy évente 59.99 dollárba kerülő szolgáltatás az Android TV-n még egyáltalán nem, a Roku-n pedig csak hétfő óta elérhető. Ez még a CNN kábelcsatornájánál tapasztalható tavalyi erőteljes nézettségzuhanást követően kitartó napi 773 ezer nézőhöz képest is elhanyagolható.
A CNN a streaminggel fel kívánta kavarni az állóvizet,
ezért a versenytársaktól is ismert műsorvezetőket igazolt, ám egyelőre azoknak a jóslata látszik beigazolódni, akik szkeptikusak voltak azzal kapcsolatban, hogy a szórakoztató tartalmak által dominált streamingszolgáltatók versenyében kevés az esélye egy csak híreket kínáló csatornának. A Disney+ például már az első napján több mint 10 millió előfizetőnek örülhetett, míg a hírtelevízió nem közölt ezzel kapcsolatos adatokat.
A híreket is kínáló, NBCUniversal által indított Peacock havi aktív felhasználói száma 24,5 millió volt az Egyesült Államokban, ám az ingyenes tartalmat is kínáló szolgáltató prémium, fizető felhasználóinak a száma is meghaladta a 9 milliót. A Disney által elindított, főként sportközvetítéseket kínáló, de sporthíreket is sugárzó ESPN+ pedig 21,3 millió előfizetőről számolt be a közelmúltban. A Peacock több lépcsős modelljének legolcsóbb, de már fizetős szintje havonta 4.99 dollárba, az ESPN+ pedig havonta 6.99 dollárba kerül.
A nemrég összeolvadás eredményeként létrejött CNN tulajdonos Warner Bros. Discovery vezérigazgatója, David Zaslav egyelőre nem szólalt meg a CNN+ hosszútávú jövőjével kapcsolatban, ám még februárban arról beszélt, hogy előbb szeretné látni, az hogyan működik. Az ügyre rálátó források szerint elképzelhető, de nem valószínű, hogy a CNN+-t egy nagyobb, az egyenként több millió előfizetővel rendelkező HBO Max és Discovery+ csatornákkal közös csomagban fogják kínálni.
A Discoveryvel történő összeolvadás hatására WarnerMedia éléről távozó Jason Kilar
két héttel az összeolvadás létrejötte előtt adta meg a zöld jelzést az online hírcsatorna indulására
és távozása előtt lelkesen nyilatkozott annak indulásáról és az előfizetők számáról. Ugyanakkor kedden az Axios arról írt, hogy a Warner Bro. Discovery több száz millió dollárral csökkentené a csatornára szánt összeget, miután annak jövőjével kapcsolatban kétségek merültek fel. A hogyan tovább kérdéséről azonban a működését május 1-ével kezdő új CNN főnök Chris Licht dönt majd. A kedvezőtlen hírek ellenére az összeolvadás eredményeként létrejött Warner Bros. Discovery, melynek részvényeivel múlt péntek óta lehet kereskedni, bemutatkozása óta enyhén erősödni is tudott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.