BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sztrájkok bénítják Dél-Koreát

Sok fontos termék és alapanyag érkezik az országból, a csipektől az akkumulátorokig.

Napok óta sztrájkok bénítják meg Dél-Koreát, ami hamarosan a globális ellátási láncok épségét is fenyegetheti – írja a Reuters. A negyedik napja tartó munkabeszüntetést a kamionosok szakszervezete indította, mely a fizetéseket emelné, hiszen az üzemanyagok is egyre drágábbak.

A Hyundai ulszani gyárában a termelés csütörtökön a felére csökkent alkatrészhiány hatására, míg a Kia egyik üzeméből a dolgozók a frissen elkészült autókat használják a kamionok helyett a szállításokra.

Az ország jelentős szerepet játszik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok előállításában is, ám a három nagy gyártó egyike szerint eddig sikerült elkerülni a fennakadásokat, ugyanis a sztrájkot megelőzően több szállítmányt már a kikötőkbe juttattak, ugyanakkor amennyiben folytatódik a munkabeszüntetés, az már okozhat problémákat.

A South Korean truck driver uses a mobile phone at a military check point near the border with North Korea in Paju on April 4, 2013. North Korea blocked access to its joint industrial zone with South Korea for a second consecutive day on April 4, an AFP journalist near the border between the two countries said. AFP PHOTO / KIM JAE-HWAN (Photo by KIM JAE-HWAN / AFP)
Fotó: KIM JAE-HWAN / AFP

A memóriacsipek gyártása területén talán még fontosabb szerepet játszik Dél-Korea, és a sofőrök kifejezetten igyekeznek is ezt a szektort támadni, főként az előállításhoz szükséges nyersanyagok szállításának akadályozásával. Azonban az egyik fontos gyártó névtelenséget kérő tisztviselője szerint ez rövid távon nem fog gondot okozni, figyelembe véve a meglévő készleteket.

Nagyobb problémákkal szembesülnek az acél- és cementgyártók, így például a POSCO napi 35 ezer tonnányi acélt nem tud elszállítani a gyáraiból, míg az egyik cementgyár kedd óta leállította szállításait. A gyárak a vasúti szállítás fokozásával igyekeznek úrrá lenni az elégedetlen dolgozók akaratán.

Az ulszani petrokémiai központba érkező járművek száma a korábbi tizedére csökkent, ami az egyébként is szűkös olajpiacon és különösen a feldolgozott termékek területén okozhat problémákat. 2020 elején Dél-Korea rendelkezett az ötödik legnagyobb, napi 3,3 millió hordós finomítói kapacitással.

A világ hetedik legnagyobb konténerkikötője, Buszan forgalma a harmadára esett vissza, miközben egyre több áru halmozódik fel, míg az ulszani kikötő forgalma negyedik napja áll.

A heti 52 órányi munkát is keveslő Jun Szukjol dél-koreai elnök szerint nem a kormány dolga dönteni a vitában, ami nehezítheti a helyzet mielőbbi feloldását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.