Több mint 40 évvel azután, hogy megépült az Isztriai-félszigetet Fiumével összekötő Ucka-alagút déli járata, sikeresen elkészült a műtárgy északi párja is. Az 5600 méter hosszú járat megépítése már az 1980-as években elkezdődött, de akkoriban a romló gazdasági helyzet és a délszláv háborúk megakasztották a projektet.
Az új alagút fúrása végül 2020-ban kezdődött meg, a hegy két oldaláról induló csapatok pedig csaknem háromévnyi munka után, most találkoztak az alagút közepén. A cső kivájása során a mérnökök több mint ezer tonna robbanóanyagot használtak, amivel összesen csaknem 1,3 millió tonna kőzetet mozgattak meg. A kiásott járat falainak megerősítésére a mérnökök 3 ezer tonna acélt is felhasználtak, a hegy gyomrában ugyanis agyagos, kevésbé szilárd talajba ütköztek.
Az építés összköltsége meghaladta a kétszázmillió eurót.
A kétsávos alagút még nem készült el teljesen, a következő hónapokban szerelik majd be a szellőztetőberendezéseket, építik ki a vészkijáratokat, és ekkor kerül az aszfaltburkolat is az alagút aljára. A tervek szerint azonban a következő turisztikai szezon kezdetére az új alagút már készen várja a turistákat, akik ezentúl 110 kilométeres sebességgel haladhatnak majd át mindkét irányban a műtárgyon. A járat az úgynevezett Isztriai ipszilon autópályához csatlakozik majd, amely a tervek szerint 2026-ra készül el teljes egészében. Ezzel párhuzamosan Horvátország északkeleti részén folytatódik az építkezés Pélmonostor és a magyar határ között, ahol hamarosan összeér az M6 autópálya a horvát A5-ös sztrádával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.