Szingapúr a koncertgazdaságban keresi a növekedés hajtóerejét, több százmillió dolláros turisztikai bevételt remélnek ettől, ez akár a városállam GDP-jének 10 százalékát is kiteheti Jun Liu, az HSBC ASEAN-nal foglalkozó közgazdásza szerint.
Az év a brit Coldplay hat koncertjeivel kezdődött, a kétszázezer jegyet órák alatt elkapkodták, ami rekordnak számít, mert ennyi belépőt még sosem adtak el egyetlen nap alatt. A jegyárak 68 és 1098 szingapúri dollár között mozogtak. (Egy szingapúri dollár 267 forint.)
Szingapúr volt a Coldplay Music of the Spheres World Tourjának legfőbb ázsiai állomása, és hatalmas lökést adott a helyi turisztikai iparnak, amely hagyományosan inkább az üzleti utazásokra alapult – emlékeztetett a CNBC. Tegyük hozzá, hogy a Coldplay szakmányban nyomja a koncerteket, idén júniusban Azahriah-hoz hasonlóan három koncertet is ad a Puskás Ferenc stadionban.
Az Agoda utazási platform „hatalmas növekedést” regisztrált a Coldplay koncertdátumai idején a szingapúri szálláshelyek keresési forgalmában,
az érdeklődés a 8,7-szeresére nőtt, miután a zenekar tavaly júniusban megkezdte a jegyértékesítést. Az Agoda adatai szerint nagyrészt a szomszédos Malajziából és Indonéziából érkeztek a rajongók.
A hétvégén kezdődik a világ talán legnagyobb jelenlegi sztárjának, a bakelitlemezeivel rekordokat döntő, a Time magazinban az év emberének választott Taylor Swiftnek a koncertsorozata a városban, és ez lesz az igazi üzlet. Becslések szerint Swift Eras Tourja tavaly az Egyesült Államokban 4,6 milliárd dolláros fogyasztói költést generált, és valami hasonlóra számítanak Szingapúrban is, annál is inkább, mert a szerződésben kikötötték, hogy a sztár sehol máshol nem lép fel Délkelet-Ázsiában.
Az eddig teljesítménye alapján Taylor Swifttől is jelentős gazdasági fellendülést várnak
– hangsúlyozta Liu, és az előjelek biztatók. A koncertidőpontok bejelentése után azonnal 10 százalékkal megugrottak a szállodafoglalások március elejére, ahogy a repülőjegyek iránti érdeklődés is. A Singapore Airlines és a fapados Scoot is arról számolt be, hogy jelentősen nőttek a jegyfoglalások, elsősorban Délkelet-Ázsiából. A Jestar Asia 20 százalékos ugrást regisztrált a thaiföldi, a Fülöp-szigeteki és az indonéz fővárosból.
Swift koncertjei a várakozások szerint 350–500 millió szingapúri dollár turisztikai bevételt generálnak majd, feltételezve, hogy a jegyvásárlók 70 százaléka külföldi – prognosztizálta Erica Tay, a Maybank makrokutatási vezetője.
A koncertekre a legolcsóbb jegy 88 szingapúri dollár (23,5 ezer forint) – olyan helyre, ahonnan szinte semmit sem látni –, a legdrágább VIP-belépő 1228 dollár (328 ezer forint), és
mind a hat fellépése telt házas lesz.
Ráadásul elkíséri Szingapúrba a barátja, Travis Kelce, a Super Bowl-győztes Kansas City Chiefs játékosa is.
A Coldplay és Taylor Swift csak folytatja a sort, előttük is léptek fel Szingapúrban olyan sztárok, mint Ed Sheeran, Bruno Mars vagy a Blackpink, és a koncertek új célközönség számára teszik turisztikai célponttá a városállamot, amely inkább üzleti találkozókról, konferenciákról, kiállításokról ismert.
Az üzleti turizmus a GDP 10 százalékát adja, ami nem kevés, figyelembe véve, hogy Szingapúr igen erős a technológiai iparban és pénzügyi szolgáltatásban is. Ehhez akarják felzárkóztatni a koncertturizmust, amelynek a közvetlen bevételek generálása mellett tartós pozitív hatása is lesz, mert felteszi Szingapúrt a térképre egy új érdeklődő kör számára, amely később visszatér egyszerűen csak nyaralni is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.