December 22-től lép életbe az az uniós irányelv, amely alapján a biztosítási díjakban a jövőben nem lehet különbséget tenni a két nem között, ez pedig komoly változást hoz majd a díjakban is. Mivel a hölgyek halálozási adatai kedvezőbbek, ezért számukra a biztosítók eddig alacsonyabb díjakat hirdettek meg, míg a férfiak többet fizethettek ugyanazért a szolgáltatásért, az irányelv bevezetése után a nők díjai logikusan emelkedni fognak majd, a férfiaké pedig valamelyest csökkenhetnek.
Bár a gender hatályba lépéséig alig három hét van már csak hátra, a díjváltozások várható mértékéről még most is csak nagyon óvatosan nyilatkoznak az érintett cégek. Bárdos Tamás, a Signal életbiztosítási főosztályvezetője szerint a drágulás több tényezőtől függ: a termék típusától, a biztosító által követett üzletpolitikától és egyéb tényezőktől. A Signal szerint a unit linked életbiztosításoknál a kockázati díjrész meglehetősen mérsékelt arányt képvisel a teljes díjon belül, így itt a gender hatása sem lesz számottevő. A kockázati életbiztosítások területén, illetve a klasszikus tőkeképző biztosítások esetében viszont az uniszex árazásnak már sokkal komolyabb hatása lehet, Bárdos szerint egyes termékek esetében a hölgyek akár 30-40 százalékkal is magasabb díjra számíthatnak a jelenlegieknél.
Az ilyen biztosítások viszont Magyarországon viszonylag kevésbé kelendők, így a díjváltozások lehet, hogy elhanyagolhatóak lesznek. A Grawe slágertermékénél a 30-50 éves férfiak díjai 10-30 év közötti biztosítás esetében 2 százalékkal fognak csökkenni, a hölgyeknél pedig 1,2 százalékos drágulásra lehet számítani – közölte lapunkkal Hochmann András, a Grawe vezérigazgatója. Garamvölgyi Zoltán, a Groupama Garancia élet- és bankbiztosítási ügyvezető igazgatója szerint sok esetben a biztosítók már korábban egységesítették a díjakat, így nem biztos, hogy minden életbiztosítás díja megváltozik majd december vége felé.
Tény viszont, hogy több biztosító is felkapta ezt a témát az idén. Az Aegonnál például 2012 a „nők éve” lett, a biztosító üzletkötői ebben a hónapban is személyre szabott ajánlatokkal keresik fel a nőket, hogy az idén még valamivel olcsóbb életbiztosításokra eladhassa nekik. A Groupama Garancia is indított novemberben egy akciót a nőknek, amely a kockázati életbiztosításokra fókuszált. Az érdeklődés meg is nőtt a termék iránt, pontos értékesítési adatokat viszont egyelőre nem közölt a cég. A CIG Pannóniánál is fokozódott a női ügyfelek érdeklődése, de nem biztosak abban, hogy mindez pusztán a gender direktívának tudható be, és nem az újonnan bevezetett egészségbiztosítási termék addicionális hatásaként következett be.
A Grawénál, a Metlife-nál és a Signalnál viszont nem tapasztalták, hogy számottevően nőtt volna a nők érdeklődése az életbiztosítások iránt. Ez egyébként a Singal szerint nem is meglepő. „Az életbiztosítások értékesítésében továbbra is a tanácsadó játszik kulcsszerepet: azok az ügyfelek, akikkel a tanácsadók el tudtak beszélgetni a gender átállás hatásairól, könnyen meggyőzhetőek voltak, viszont a személytelen üzenetek, például az internetes kommunikáció jól láthatóan nem értékel az emberek ingerküszöbét” – magyarázza az okokat Bárdos Tamás. Mivel pedig a tanácsadók csak egy korlátozott ügyfélkört érhettek el, így az eredmények is korlátozottak voltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.