BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet fizetnek majd a nők, de ez nem érdekli őket

Csak mérsékelten fokozta a hölgyek érdeklődését az életbiztosítások iránt a gender direktíva közelgő bevezetése, pedig egyes biztosítások akár 30-40 százalékkal is drágulhatnak bő három hét múlva.

December 22-től lép életbe az az uniós irányelv, amely alapján a biztosítási díjakban a jövőben nem lehet különbséget tenni a két nem között, ez pedig komoly változást hoz majd a díjakban is. Mivel a hölgyek halálozási adatai kedvezőbbek, ezért számukra a biztosítók eddig alacsonyabb díjakat hirdettek meg, míg a férfiak többet fizethettek ugyanazért a szolgáltatásért, az irányelv bevezetése után a nők díjai logikusan emelkedni fognak majd, a férfiaké pedig valamelyest csökkenhetnek.

Bár a gender hatályba lépéséig alig három hét van már csak hátra, a díjváltozások várható mértékéről még most is csak nagyon óvatosan nyilatkoznak az érintett cégek. Bárdos Tamás, a Signal életbiztosítási főosztályvezetője szerint a drágulás több tényezőtől függ: a termék típusától, a biztosító által követett üzletpolitikától és egyéb tényezőktől. A Signal szerint a unit linked életbiztosításoknál a kockázati díjrész meglehetősen mérsékelt arányt képvisel a teljes díjon belül, így itt a gender hatása sem lesz számottevő. A kockázati életbiztosítások területén, illetve a klasszikus tőkeképző biztosítások esetében viszont az uniszex árazásnak már sokkal komolyabb hatása lehet, Bárdos szerint egyes termékek esetében a hölgyek akár 30-40 százalékkal is magasabb díjra számíthatnak a jelenlegieknél.

Az ilyen biztosítások viszont Magyarországon viszonylag kevésbé kelendők, így a díjváltozások lehet, hogy elhanyagolhatóak lesznek. A Grawe slágertermékénél a 30-50 éves férfiak díjai 10-30 év közötti biztosítás esetében 2 százalékkal fognak csökkenni, a hölgyeknél pedig 1,2 százalékos drágulásra lehet számítani – közölte lapunkkal Hochmann András, a Grawe vezérigazgatója. Garamvölgyi Zoltán, a Groupama Garancia élet- és bankbiztosítási ügyvezető igazgatója szerint sok esetben a biztosítók már korábban egységesítették a díjakat, így nem biztos, hogy minden életbiztosítás díja megváltozik majd december vége felé.

Tény viszont, hogy több biztosító is felkapta ezt a témát az idén. Az Aegonnál például 2012 a „nők éve” lett, a biztosító üzletkötői ebben a hónapban is személyre szabott ajánlatokkal keresik fel a nőket, hogy az idén még valamivel olcsóbb életbiztosításokra eladhassa nekik. A Groupama Garancia is indított novemberben egy akciót a nőknek, amely a kockázati életbiztosításokra fókuszált. Az érdeklődés meg is nőtt a termék iránt, pontos értékesítési adatokat viszont egyelőre nem közölt a cég. A CIG Pannóniánál is fokozódott a női ügyfelek érdeklődése, de nem biztosak abban, hogy mindez pusztán a gender direktívának tudható be, és nem az újonnan bevezetett egészségbiztosítási termék addicionális hatásaként következett be.

A Grawénál, a Metlife-nál és a Signalnál viszont nem tapasztalták, hogy számottevően nőtt volna a nők érdeklődése az életbiztosítások iránt. Ez egyébként a Singal szerint nem is meglepő. „Az életbiztosítások értékesítésében továbbra is a tanácsadó játszik kulcsszerepet: azok az ügyfelek, akikkel a tanácsadók el tudtak beszélgetni a gender átállás hatásairól, könnyen meggyőzhetőek voltak, viszont a személytelen üzenetek, például az internetes kommunikáció jól láthatóan nem értékel az emberek ingerküszöbét” – magyarázza az okokat Bárdos Tamás. Mivel pedig a tanácsadók csak egy korlátozott ügyfélkört érhettek el, így az eredmények is korlátozottak voltak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.