Az MNB a Magyar Nemzet pénteki, Félretájékoztat a jegybank címmel megjelent cikkére reagált. A cikkben a lap azt írta: bár az MNB szerint a banki elszámolások miatt csak kevesen fordulnak panasszal a szervezethez, a jogszabályban rögzített határidők miatt az adósok többsége ezt egyelőre nem is tehetné meg.
Binder István, az MNB felügyeleti szóvivője és Szabó József is hangsúlyozta, hogy még az elszámolási folyamat elején tartanak. Szabó József szólt arról is, hogy a pénzintézetekhez eddig 18 ezer panasz érkezett, a legtöbb az autóhitelekkel kapcsolatban, csak ezt követik a devizaalapú jelzáloghitelekkel összefüggő kifogások.
Akkor is kérhetjük az elszámolásban megállapított összeget, ha panaszt teszünkA panasztételnek nincs halasztó hatálya a kifizetésre, vagyis a levélben feltüntetett összeg utalása vagy jóváírása akkor is megtörténik, ha a fogyasztó élt a panasztételi jogával – nyilatkozta az Magyar Nemzeti Bank (MNB). A devizahitelek elszámolása kapcsán ugyanis ha a fogyasztó az elszámolási értesítőben szereplő összeggel nem ért egyet, lehetősége van a kézbesítéstől számított 30 napon belül írásbeli panaszt tenni a pénzügyi intézménynél. A jegybank azt hangoztatta, hogy amennyiben a jogorvoslati eljárás megállapítja, hogy a fogyasztó magasabb összegre jogosult, úgy természetesen a pénzügyi intézménynek a különbözetet is meg kell térítenie.
A már megszűnt, teljesített szerződések esetében az elszámolás eredményeként megállapított túlfizetést a pénzintézet kifizeti a fogyasztó részére. Ennek több módja is lehetséges. A pénzügyi intézmény automatikusan, a fogyasztó külön kérése nélkül köteles a visszajáró összeget jóváírni a számlán az elszámolás kiküldésétől (vagyis a postára adásától) számított 15 napon belül, ha a fogyasztó az elszámoló pénzügyi intézménynél, vagy azzal azonos csoportba tartozó pénzügyi intézménynél fizetési számlával rendelkezik.
Az MNB azt nyilatkozta, hogy ha a fogyasztó máshol rendelkezik vagy nem rendelkezik számlával, az elszámolás kézhezvételét követően be kell jelentenie a pénzügyi intézménynél, hogy milyen számlaszámra kéri az összeg átutalását, vagy akár készpénzben is kérheti annak kifizetését, függetlenül attól, hogy rendelkezik-e fizetési számlával. A fogyasztót erre a bejelentésre konkrét határidő nem terheli, a bejelentésig azonban értelemszerűen nem kapja meg a neki járó összeget. Ha a fogyasztó átutalást kér, akkor a számlaszám általa történt bejelentésétől számított 15 napon belül köteles a pénzügyi intézmény átutalni a pénzt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.