Profitfigyelmeztetést adott ki a Toyota: a világ második legnagyobb autógyártója a japán jen erősödésére és legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban tapasztalható keresletcsökkenésre hivatkozva írta át számait. A jövő márciussal záruló üzleti évben a japán cég üzemi eredménye 1,6 ezermilliárd jenre zsugorodhat, ami 20 százalékkal kevesebb az előirányzottnál. Olyan 1994 óta nem fordult elő a Toyotánál, hogy nyeresége két egymást követő évben is csökkenjen. A cég ezután 105 jenes dollár és 115 jenes euróárfolyammal számol.
A Toyota globális éves forgalma 0,4 százalékkal 27,5 ezermilliárd jenre mérséklődik, miközben az eladási terv továbbra is 10,25 millió jármű értékesítését irányozza elő. Az Egyesült Államokban az idén nem sikerült annyi autót eladniuk, amennyire az elemzők számítottak, noha jelentős összegeket fordítottak marketingre és fejlesztésekre. Igaz, nem a Toyotával van a baj, hanem az amerikai autópiaccal, amely 2009 óta folyamatosan növekszik, de a lendülete kifulladni látszik, s a Bloomberg elemzői szerint a negatív fordulat már az idén bekövetkezik. Rontja a helyzetet a piacot elárasztó rengeteg használt autó is, ezért az új gépkocsikat árusító kereskedőknek is engedniük kell az árból. A J. D. Power adatai szerint április közepén rekordnagyságú, átlagosan 3499 dolláros kedvezményt adtak áraikból a dílerek. A Toyota észak-amerikai főnöke, Jim Lentz szerint ez tarthatatlanul magas szint, s a termelés visszafogását eredményezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.