Az amerikai vállalat kedden azt közölte, hogy adózott eredménye 1,40 milliárd dollár, részvényenként 1,70 dollár volt az április-júniusi időszakban a tavalyi év azonos időszakában elért 1,09 milliárd dollár, részvényenként 1,25 dollár után.
A cég egyes tételektől megtisztított részvényenkénti negyedéves adózott eredménye 1,73 dollár volt, amely felülmúlta az 1,62 dollárt váró elemzői prognózist.
A vállalat globális forgalma éves szinten 3,4 százalékkal, 6,05 milliárd dollárra csökkent. Elemzők előzetesen átlagosan 5,96 milliárd dollárral számoltak.
A McDonald's összehasonlítható alapon számított amerikai eladásai, a tavalyi év azonos időszakához képest, a 3,2 százalékos emelkedést váró elemzői előrejelzéseket felülmúlva, 3,9 százalékkal nőttek, míg kínai eladásai az elemzői várakozásokban szereplő 3,6 százalékos bővülés csaknem kétszeresével, 7,0 százalékkal bővültek.
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az Apple, a Google, a Microsoft, a Facebook, a Coca-Cola, az Amazon, a Disney és a Toyota után kilencedik helyre került idén a McDonald's 40,3 milliárd dollár márkaértékkel, éves szinten 3 százalék növekedés után.
A piacok kedvezően fogadták a negyedéves eredményeket, a vállalat részvénye kedden délután négy órakor 3,97 százalékos pluszban, 157,88 dolláron állt a New York-i értéktőzsdén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.