Meg kellett érnie a cégnek, a tulajdonosnak és a menedzsmentnek is arra, hogy a negyedszázadon át az alapító által személyesen vezetett társaság irányítását egy olyan csapat vegye át, ahol már személyre szabottan dedikált feladatok vannak – mondta a Világgazdaságnak Szabó Ervin, a Kulcs-Soft vezérigazgatója, aki február óta vezeti a céget. Elődje, Kulcsár Tibor nem vonult ki teljesen az irányításból, továbbra is hozzá tartoznak a stratégiai és az akvizíciós kérdések, továbbá a jövő termékeinek fejlesztési irányai.
A dobozos ügyviteli szoftvereket fejlesztő és forgalmazó Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. jogelődjét betéti társaságként alapította Kulcsár Tibor. A tőzsdére 2009-ben vezették be a céget, 2011-ben vetették meg a lábukat a külpiacokon a Key-Soft üzletággal. Az annak idején egyszemélyes vállalkozásként induló cég alkalmazottainak száma ma már a százat közelíti, éves árbevétele tavaly 1,361 milliárd forint volt. A cég húsz éve nyereséges, és amióta a parkettre lépett, mindig fizetett osztalékot.
A közkézhányad viszont még a 4 százalékot sem éri el, a papírok döntő többségét az alapító tulajdonos birtokolja.
Korábban csak a cég belső fejlődésére koncentrált a Kulcs-Soft, ám a menedzsment új céljai szerint piaci akvizíciókkal kívánják bővíteni a portfóliót, s ebben a stratégiában Szabó Ervin szerint az is benne van, hogy esetenként részvényekkel fizessenek az üzletrészekért, ami hamar felébresztheti a ma még alvó papírnak számító Kulcs-Soft piacát, és a kisbefektetők számára is ígéretes élénküléssel kecsegtet. Mint mondta, azokban a cégekben látnak akvizíciós lehetőséget, amelyeket a rendszerváltó nemzedék épített fel, s ugyan jelentős értéket képviselnek, de megálltak a fejlődésben, és emiatt a piaci vegetálás kockázatával néznek szembe. Becsléseik szerint hatvan-száz potenciális akvizíciós célpont van a magyar piacon, ezek közül tíz társaságot vizsgál a Kulcs-Soft.
A Kulcs-Soft nagy sztorija, a BizXpert program, amely egy felhőben működő számlázó és készletkezelő alkalmazás. Ez teljes mértékben megfelel az amerikai felhasználói szokásoknak és jogszabályoknak. Azóta a Kulcs-Soft megalapította amerikai leányvállalatát BizXpert Inc. néven, s márciusban a fizetős verzió is elindult. A szoftvert az ingyenes bevezető szakaszban 213 országban több mint 115 ezren töltötték le, március óta pedig 183 fizetős felhasználó alkalmazza, 10 ezer dolláros, 3 millió forint körüli nem konszolidált eredményt elérve.
A BizXpert programmal lépett ki a globális piacra a Kulcs-Soft, hiszen a mobil- és tabletalkalmazás révén teljesen mindegy, hogy a tengerentúlon vagy épp a Távol-Keleten tölti le valaki a programot – hangsúlyozta Szabó Ervin. Mint mondta, nem véletlen, hogy az Egyesült Államokban vezették be az új terméket. Úgy gondolták, ha egy ilyen piacon bizonyít a termék, akkor a világon bárhol megállja a helyét. A magyar piacon az amerikai bemutató után jelenik meg a BizXpert.
A Kulcs-Soft árbevétele a tavalyi év első fél évéhez képest 16 százalékkal, 108 millió forinttal, 768 millió forintra nőtt az idei első hat hónapban. Ennél is gyorsabb ütemben bővült a cég nyeresége: 19 százalékkal emelkedett. A részvény értéke egy év alatt 36 százalékkal növekedett. Szabó Ervin szerint még tovább fokozható a tempó: középtávon 3 milliárdos forgalmú nagyvállalat lehet a Kulcs-Soft, amelynek erénye a saját erős fejlesztés és a globális termékstruktúra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.