BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyszerű éven van túl a világ legjobb hírű cégcsoportja

A Lego csoport mind árbevétel, mind nyereség tekintetében növekedést ért el 2019-ben, nem mellesleg egy felmérés szerint a legjobb hírnevű vállalat is.

Az iparágat túlteljesítve nőtt a fogyasztói értékesítés, az árbevétel és a nyereség. A Lego csoport merész és jelentős befektetéseket hajtott végre növekedést ösztönző kezdeményezések kapcsán – derül ki a cégcsoport közleményéből.

  • A globális értékesítés 2018-hoz képest 2019-ben 5,6 százalékkal nőtt.
  • Az egész éves árbevétel 6 százalékkal, 38,5 milliárd DKK-ra nőtt.
  • A működési profit 1 százalékkal nőtt, 10,8 milliárd DKK-ra. A nettó nyereség 8,3 milliárd DKK volt, ami 3 százalékos emelkedést jelent, a hosszú távú növekedést szolgáló kezdeményezesekbe való jelentős befektetések ellenére.
  • A működési cash flow mértéke erős 9,6 milliárd DKK volt.
  • A piaci részesedés minden jelentősebb piacon nőtt.
  • „Nagyon elégedettek vagyunk ezzel az eredménnyel és szeretném megköszönni elkötelezett kollégáinknak a fantasztikus közreműködésüket. Erős évet zártunk, amely során felülmúltuk a játékipar teljesítményét, és az összes nagy piacunkon növelni tudtuk a fogyasztói értékesítés és a piaci részesedés mértékét. Az újabb piacokon is kiterjesztettük jelenlétünket, ami segített elérni azt a célunkat, hogy számos gyereket bevezethessünk a LEGO® játékon keresztüli tanulás világába” – idézi a közlemény Niels B Christiansent, a Lego csoport vezérigazgatóját.

    A mi ágazatunkat, ahogy sok másikat is, átszabja a digitalizáció és a globális társadalmi-gazdasági változások sora. Erős pénzügyi alapunkat kihasználva olyan kezdeményezésekbe tudunk befektetni, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy élén járjunk ezeknek a változásoknak és hosszú távon növekedést érjünk el.

    A cégcsoport minden piaci szegmensben növelte a fogyasztói értékesítést. Az amerikai kontinensen és Nyugat-Európában ez a növekedés egyszámjegyű volt, míg Kínában látványos, kétszámjegyű.

    Új fogyasztók és felnőtt rajongók megszólítása

    2019-ben a csoport több mint 30 év után először elindította integrált globális márkakommunikációs kampányát, a Rebuild the World kampányt, amellyel a márka új fogyasztókat vonzott magához. Emellett felvásárolta a BrickLinket is, a világ legnagyobb olyan digitális felületét, amely a LEGO építés felnőtt rajongóit szólítja meg. A felület több mint egymillió taggal büszkélkedhet, emellett rendelkezik online piactérrel, tervezői szoftverrel és közösséggel, ahol a rajongók megoszthatják legújabb alkotásaikat – közölte a társaság.

    Fotó: LEGO

    A fenntarthatóságra fókuszálnak

    Sürgetőbb és fontosabb, mint valaha, hogy támogassuk a gyerekeket egy fenntartható jövő megalkotásában – írják a közleményben, hozzátéve, hogy

    több mint 80 éve látjuk, hogy a játék hogyan képes fejleszteni a gyerekek azon készségeit, amelyekkel a legbonyolultabb problémákat is meg tudják oldani, és amelyekkel egy nagyszerű jövőt építhetnek.

    „Tudjuk, hogy a játék hatalmas erő, ezért tovább fokozzuk majd a játékon keresztüli tanulást támogató projektekbe való beruházásaink mértékét, hogy segítsük a gyerekeket a fenntarthatósági kérdések megértésében és felfedezésében most, és a jövőben egyaránt” – írja a Lego csoport.

    A Lego lett a legjobb hírnevű vállalat a világon

    A Reputation Institute kedden közzétette éves RepTrak®100 kutatásuk eredményét, amely alapján világszerte a Lego csoport a legelismertebb vállalat – közölte szerdán a cégcsoport. „Megtisztelő és egyben megható számunkra, hogy a Reptrak rangsorában a világszerte legelismertebb vállalatnak bizonyult cégünk. A Lego csoportnál nap mint nap abban támogatjuk munkavállalóinkat, hogy olyan döntéseket hozzanak, amelyek jók a gyerekek, a rajongóink, a partnereink, a környezet, illetve a helyi közösségeink szempontjából is. Ezek a tettek, – kicsik és nagyok egyaránt – amelyek a vállalati hírnevet építik. Köszönet minden kollégánknak, akik elkötelezettségükkel és lelkesedésükkel támogatnak minket küldetésünkben, hogy inspiráljuk és fejlesszük a jövő építőit” – kommentálta az eredményt a cégcsoport vezérigazgatója, Niels B. Christiansen.

    A RepTrak®100 kutatást, amely 100 cég vállalati hírnevét méri fel, a Reputation Institute fejlesztette ki. A rangsor felállításához 15 országban kérdezik meg a nyilvánosságot az egyes vállalatokkal kapcsolatos benyomásaikról. A tanulmányban 7 szempont alapján értékelik a résztvevőket: termékek és szolgáltatások, innováció, munkahely, iránymutatás, vállalati polgárság, vezetőség és teljesítmény.

     

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.