A FedEx csütörtök este, az amerikai piaczárás után teszi közzé a gyorsjelentését. A konszenzus a globális szállítmányozási vállalattól már most is 24 százalékos éves alapú bevételnövekedést és 97 százalékos éves EPS-ugrást vár, de a valóság ennél is megdöbbentőbb lehet. Bár az olajár tavaly május óta megduplázódott, a FedEx ezt a költséget nagy részben áthárítja a fogyasztókra pluszdíjtétel formájában.
Az elmúlt év minden szállítmányozási vállalat számára kihívás volt: egyrészt a kereslet exponenciálisan megnőtt, másrészt a munkaerő-kínálat volatilitása és az ellátási láncok felszakadozása folyamatos problémákat okozott. A vállalat tavaly júliusban reagált az új helyzetre, egyszersmind átalakítva bevételeinek szerkezetét.
Az e-commerce üzletág részesedése egy negyedév alatt 16 százalékról 27 százalékra nőtt, miközben a B2B- (business to business) rendelések hirtelen estek a vállalati csődök és boltbezárások következtében.
Nem állítható tehát, hogy a szállítmányozási vállalatok, mint a UPS és a FedEx, ingyenpénzhez jutottak, sikerük – amelyet az éves részvényárfolyamuk is tükröz – gyors vállalatátszervezési lépések eredménye. A tavalyi negyedik negyedévben már látszott, hogy a vállalati üzletág lassan visszatalál a régi kerékvágáshoz, és az átoltottság növekedésével a B2B-rendelések is hozzá tudnak tenni az üzletmenet sosem látott emelkedéséhez.
Kérdéses volt, hogy visszaesnek-e az online rendelések a nyitással párhuzamosan. Most úgy látszik, hogy a fogyasztói szokások hosszabb távra is kiható változásokon mentek át: továbbra is szívesen és gyakran rendelünk online fogyasztási cikkeket. Közben azonban a szektoron belüli verseny is erősödik, a válságban a nagyobb piaci pozícióval rendelkező versenytársak még erősebbek lettek.
Ha a FedEx megerősíti az elemzői várakozásokat, és pozitív 2022-re vonatkozó előrejelzést is közzétesz a már borítékolt rekorderedményekkel párhuzamosan, a kurzus közelebb kerülhet a 338 dolláros konszenzusos célárfolyamhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.