A Meta mostantól lehetővé teszi egyes alkotóknak, hogy NFT-ket készítsenek és közvetlenül értékesítsék az Instagramon – írja az Engadget.
A vállalat tavaly óta kísérletezik az NFT-kkel, de a felhasználók eddig csak bemutathatták a digitális alkotásaikat, mostantól azonban az Instagramnak lesz egy eszköztára, ami lehetővé teszi az alkotóknak, hogy azokat el is adhassák.
Az új funkció egyelőre csak néhány tucatnyi amerikai felhasználónak lesz elérhető, de a Meta szerint hamarosan több emberre és országra is kiterjesztik, bár pontos dátumot nem árult el a vállalat.
A cég a platformhoz hozzáadja a Solana blokklánc és a Phantom pénztárca támogatását, valamint lehetővé teszi a videó NFT-k megjelenítését az Instagram-profilokban. A lépéssel az Instagram közvetlenül fog versenyezni a meglévő NFT-piacterekkel.
A Meta közölte, hogy 2024-ig nem von le részesedést az NFT-eladásokból, gyakorlatilag mégis: 30 százalékot lecsíp az eladásokból az alkalmazásboltok díjainak elszámolása érdekében. Az alkotók a munkáik viszonteladására vonatkozó jutalék mértékét is meghatározhatják, ami 5 és 25 százalék között mozoghat.
A Meta törekvése, hogy növelje a pénzkereső funkciók lehetőségét a platformjain, így téve vonzóbbá azokat az influenszereknek és a tartalomgyártóknak, amibe illik a mostani lépése.
A vállalat továbbá bővíti az Instagram-előfizetéseket és a Facebook professzionális módját is, valamint a cég átalakítja a Facebook Starst és alkalmazáson belüli ajándékozással bővíti a Reelst az Instagramon. A Meta célja, hogy megakadályozza a TikTok térnyerését.
A 2017 óta létező NFT (non-fungible token) egy olyan digitális eszköz, kódsor, amely bizonyítani tudja egy virtuális vagy kézzelfogható alkotás (kép, videó, zene) eredetiségét és tulajdonjogát. Ez a kódsor egyedi, oszthatatlan és korlátozott mennyiségben érhető el. Ehhez hozzá kell tenni, hogy az NFT-k mögött álló műalkotásokat bárki letöltheti egyszerűen a jobb egérgomb megnyomásával, majd azt követően a kép mentése másként lehetőségre kattintva.
Kimozdítja komfortzónájukból a fiatalokat is a FinTok – válságban minden a pénzügyek körül forogEgyre több pénzügyi befektetéssel foglakozó videó terjed a TikTokon, amit FinToknak neveznek. Az influenszerek szerint ezek a videók megtanítják a fiatalokat arra, hogyan használhatják jobban a pénzüket, míg a kritikusok szerint továbbra is elengedhetetlen, hogy az ifjak több hírforrást keressenek. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.