„A jövőben a biztosítók egyrészt kedvezőbb és személyre szabottabb ajánlatokkal jelenhetnek meg, másrészt jelentősen csökken annak a kockázata is, hogy egy biztosító a rossz kalkuláció miatt bajba kerül, ami növeli az ügyfelek biztonságát is. Nem lesz nehezebb a tájékozódás ezután sem, hiszen a kalkulációhoz szükséges adatokat minden biztosító legalább két hónappal korábban meg kell hogy hirdesse. Van, aki szerint a verseny ellen hathat az új lehetőség, ám a biztosítók eddigi kommunikációs gyakorlata, a törvényben megmaradt indexdíj-értesítési előírások és az alkuszok által biztosított transzparencia garantálja, hogy a kötelezőpiaci verseny az ügyfelekért a jövőben sem fog csillapodni.”
Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója
Alkalmazkodás
„Az évközi díj módosításának köszönhetően kiegyensúlyozottabbá válik a biztosítók közötti árverseny. Másrészt az ügyfelek könnyebben megtalálhatják az igényeiknek megfelelő konstrukciókat, és itt nem feltétlenül csak magára a díjra kell gondolni. A változás természetesen alkalmazkodást igényel a biztosítóktól is. Az őszi kampány jelentősége fokozatosan csökken, mivel egyre kevesebb az olyan autós, akinek január 1-jei a biztosítási évfordulója. A liberalizációval kapcsolatosan az ügyfelek elsősorban azt fogják megtapasztalni: ha úgy döntenek, hogy biztosítót váltanak, akkor új szerződésüket csak az évfordulót megelőző 60 napon belül köthetik meg, ennél korábbi időpontban – a díjváltozás lehetősége miatt – nem.”
Papp Lászlóné, az Aegon gépjármű-biztosítási üzletág-igazgatója
Reakció
„A díjhirdetés liberalizációjával jól járnak az autósok, mert a biztosítók egész évben versenyeznek majd értük. Az évközi díjhirdetés rugalmasabb alkalmazkodást tesz lehetővé a változó ügyféligényekhez, a közlekedési szokásokhoz és az autópiac sajátosságaihoz. A biztosítók így folyamatosan reagálni tudnak az olyan gazdasági folyamatokra is, mint például a benzinárak változása. Ha például az emelkedő üzemanyagárak miatt az emberek kevesebbet használják gépkocsijukat, kevesebb a káreset is, így a biztosító év közben is dönthet úgy, kedvezőbb díjat ajánl. Mindemellett pedig a korábbinál sokkal célzottabb, szegmentáltabb ajánlatot tudunk majd adni egyes ügyfélköröknek speciálisabb kedvezményekkel.”
Simon Zsolt, a Generali gépjármű-biztosítási igazgatója
Transzparencia
„Rövid távon a biztosítási díjak csökkenésével számolok, mivel a többszöri díjhirdetés a díjkorrekció évközi lehetőségét is magában hordozza a biztosítók számára. Ez a tény az elkövetkező évben még kedvező díjakat eredményezhet a gépjármű-tulajdonosok részére. Mivel azonban az elmúlt években egyre több biztosítótársaság mutatott fel negatív eredményt, így általánosan elmondható, hogy közép- és hosszú távon nem számítok díjcsökkentő hatásra, hiszen a tulajdonosi profitorientált elvárás joggal mutat a díjemelések irányába. A módosításnak transzparenciát csökkentő hatásai is lehetnek, mivel akár mindennap új tarifát hirdethet a 15 piaci szereplő az új szerződésekre.”
Tóth Sándor, a KÖBE ügyvezetője
Tarifacsökkentés
„Mivel az évközi váltók száma és aránya folyamatosan bővül, a piaci verseny fenntartásában lecsökkent az évi egyszeri koncentrált díjhirdetés szerepe. Az alkuszok tevékenységének is köszönhetően a fogyasztók könnyen, átláthatóan tarifálhatják díjukat. Az ügyfelek válogathatnak az igénybe vehető kedvezményekből, megismerhetik a kiegészítő termékek széles körét és az együttkötési kedvezményeket. Mostantól a társaságok a túlságosan magas díjon bevállalt, de évközben meglepetést okozó kármentes ügyfélcsoportoknak is kedvezhetnek év közben, és lehetőség nyílhat az esetleges évközi tarifacsökkentésre, mely a gazdasági helyzethez való alkalmazkodás elengedhetetlen feltétele a piaci versenyben.”
Vass Gábor ügyvezető igazgató, PBA biztosítási alkusz
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.