A vagyongazdálkodásért felelős főpolgármester-helyettes az InfoRádió kérdésére így kommentálta azokat a kritikákat, amelyek a fővárost érik, amiért Budapest a Fővárosi Gázművek Zrt-ben (Főgáz) birtokolt tulajdonrészének eladására készül.
Ikvai-Szabó Imre nem kívánta viszont megerősíteni azt az értesülést, amely szerint a főváros részesedése a Főgáz Zrt-ben legkevesebb 40 milliárd forintot ér. Mint mondta, a cég piaci értéke igen magas, és a privatizációs ügyletet semmilyen előzetes nyilatkozattal nem szeretnék megzavarni.
Nehéz két év vár a fővárosiakra, hiszen a városvezetés tervei szerint, 2010-ig befejeződnének a legjelentősebb budapesti beruházások, ehhez azonban szükséges a budai alsó és felső rakpart egy időbeni lezárása, valamint lesz olyan időszak, amikor sem a Margithídon, sem a Szabadság hídon hídon nem lehet autóval közlekedni, plusz, több útfelújítás is nehezíti majd a forgalmat - jelentették be a fővárosi önkormányzat június 10-i tájékoztatóján.
A főváros legjelentősebb beruházásainak költségéből 60-70 százalékot áll az unió. A 4-es metró és a szennyvíztisztító megépítéséhez mintegy 200-200 milliárd forinttal járulnak hozzá - hangzott el a bejelentéskor.
Mivel Budapest csak 2010-ig jogosult az uniós támogatásokra, ezért kell azonos időszakban felújítani a Szabadság hidat és a Margithidat, megépíteni a 4-es metrót, a szennyvízgyűjtőt és számos utat felújítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.