Az összesen 31 intézkedést tartalmazó intézkedéscsomagból a gépjárművek sebességének korlátozása váltotta ki a legnagyobb vitákat. A legutóbb a 70-es években alkalmazottakhoz hasonló szigorítások részeként a közutakon az óránkénti 100 kilométeres sebességet 80-ra, a városokban pedig 50-ről 40-re szállítanák le.
Az ehhez fogható intézkedéseket már az első olajválság idején is sokfelé vitatták, mondván, hogy a korszerű, nagyteljesítményű motorok optimális üzemmódja ennél mindenképpen magasabb értéknél van, nem is beszélve az utazások meghosszabbodásából eredő időveszteségről.
A sajtó egy része által egyébként csak „villanykörte hadművelet” néven említett program részeként maga a kormány osztana szét 50 millió kisfogyasztású izzót, hogy mérséklődjön az áramfelhasználás. Szerepel a tervben egy pénzügyi ösztönző csomag, amellyel az alacsonyabb üzemanyag-felhasználással működtethető benzin-elektromos és tisztán elektromos járműveket kellene elterjeszteni. Az Ibériai-félszigeten időnként roppant forró nyarak ellenére, a középületekben a legmelegebb hónapokban sem lehet 26 foknál alacsonyabbra hűteni a légkondicionált levegőt, a téli fűtéssel pedig maximum 21 fokot lehet előállítani. A kormány emellett felére csökkentené a közvilágítást, részint kisebb fogyasztású, részint kevesebb izzólámpa használatával.
A lakosságot a hétvégi autózásról leszoktatandó, szombat-vasárnap sűrítik a tömegközlekedést az eddigiekhez képest, a kormányzat és az igazgatási apparátus kezelésében lévő járművek fogyasztásának egyötödét bio-üzemanyagból kellene fedezni. A drákóinak ható intézkedések indokolásaként az ipari miniszter, Miguel Sebastian rámutatott arra, hogy Spanyolország az összes fosszilis energiahordozó-szükségletének 84 százalékát kénytelen bevitelből fedezni, ami több mint bármely más EU-tagállam esetében.
Az utóbbi 12 hónapban csak olaj bevitelére költöttek 17 milliárd eurót, az ország kereskedelmi deficitje pedig az idén várhatóan 13 százalékkal növekszik, és megközelíti a 43 milliárd eurót. Az autósok egyébiránt máris tiltakoznak a tervezett sebességkorlátozás ellen, és megfogadták, hogy az intézkedés hatályba léptetését hangos dudaszóval fogadják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.