Az idei nagy vásárlási szezonban (a hálaadás és a karácsony környékén) az amerikaiak sokkal óvatosabban vásárolnak, mint az elmúlt években. Ez részben a súlyos recesszióról szóló híreknek, az emelkedő munkanélküliségtől való félelmeknek tudható be. Részben viszont annak, hogy az amerikai bankok a pénzügyi válság miatt szintén sokkal óvatosabbá váltak és már a jó ügyfeleknek is nehezen adnak hitelt áruvásárlásra – vagyis a hitelkártya-kibocsátásokat is visszafogták.
Meredith Whitney, az Oppenheimer & Co. bankszektort elemző szakértője szerint várhatóan 45 százalékkal csökken az új hitelkártya-alapú hitelfelvételek mértéke az idei vásárlási szezonban. Ez természetesen a kiskereskedelemnek is rossz hír, de maguknak a bankoknak is, hiszen miközben a hitelek vissza nem fizetésétől rettegnek, elesnek a kártyák használata után nekik járó bevételektől is. A Macquarie Research elemzője, John Williams megerősíti ezt a trendet. „Egyértelműen megkezdődött a hitelkártyás vásárlások csökkenése. Az emberek azt költik el, amijük van, s ehhez a betéti kártyáikat használják, nem a hitelkártyájukat” – véli az elemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.