Ráadásul tömegessé vált a bevásárlóturizmus, az erős euró miatt megéri külföldön vásárolni, emiatt a hazai üzletláncok bevételei hétről hétre mélyebbre süllyednek - írja az Új Szó című szlovákiai magyar napilap pénteken.
A GfK Slovakia piackutató társaság februári felmérése szerint a válság miatt a lakosság 27 százaléka inkább elhalasztja például a bútorvásárlást, vagy a drágább elektronikai cikkek beszerzését. Jobban figyelnek az élelmiszer-vásárlásánál is.
Emiatt, továbbá az intenzív bevásárló-turizmus miatt 10 százalékkal esett vissza a szlovákiai boltok forgalma. Jozef Orgonás, a Kereskedelmi és Idegenforgalmi Szövetség főtitkárának becslése szerint márciusban további 15 százalékos csökkenés volt. A számos dél-szlovákiai üzlettel rendelkező COOPJednota már korábban jelezte: a határ közelében működő boltjainak forgalma 2009 első heteiben esetenként 30-35 százalékkal esett vissza.
Az üzletláncok árengedményekre kényszerülnek. A Tesco már a második árcsökkentést jelentette be. "Több száz új terméket vettünk fel az árkedvezményes termékek listájára, ezek átlagosan 12 százalékkal olcsóbbak" - nyilatkozta Olga Drahovská, a társaság szóvivője. "A többi üzletlánc is hasonló lépésre kényszerül" - állítja Jarmila Halgasová, a Szlovák Élelmiszeripari Kamara igazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.