A vártnál jobban csökkent a Tesco árbevétele az idei első negyedévben. A csökkenés egyaránt bekövetkezett az Egyesült Királyságban, ami a Tesco hazai piacának számít, és a külföldi piacokon is. A szerda délelőtti kereskedésben 4 százalékot gyengültek a cég részvényei a londoni tőzsdén.
A Tesco adatai szerint az Egyesült Királyságban 0,8 százalékkal esett vissza a cég bevétele (üzemanyag-eladások nélkül a csökkenés eléri az 1 százalékot), de külföldön sokkal rosszabbul teljesített, összesítve 4,6 százalékkal csökkentek a bevételei.
Törökországban (15,5 százalékkal ), Csehországban (9 százalékkal ) és Lengyelország (8,2 százalékkal) esett vissza a Tesco bevétele, de a dél-koreai és kínai piac is gyengén teljesített.
Az elemzők szerint várható volt a csökkenés, a nemzetközi piacok teljesítménye meglepően rossz volt, de az otthoni gyenge adatok mégis jobban fájhatnak a cégnek.
Philip Clarke vezérigazgató 2012 januárja óta 1 milliárd angol font befektetéssel akarta fellendíteni a Tesco teljesítményét az Egyesült Királyságban, mivel az otthoni piac adja az árbevétel és a profit kétharmadát.
A befektetés azonban nem érte el a várt eredményt, mert a Tesco veszített piaci részesedéséből a nála alacsonyabb árakat kínáló Aldi és Lidl, és a nála magasabb árkategóriába tartozó Waitrose lánccal szemben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.